SADRŽAJ

Friday, February 10, 2017

MAÐARSKA: Novi red vožnje MAV Start kompanije (2017)


Ubrzani voz na liniji Budimpešta-Miškolc-Šatoraljaujlhelj

11. decembra stupio je na snagu novi red vožnje MAV Start kompanije u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju. Prethodna godina odnosno prethodni red vožnje karakterisao je visok nivo pružanja usluga, kvalitet, tačnost u realizaciji reda vožnje, niz vidljivih poboljšanja. Ove godine se očekuje povećanje od tri miliona putnika pa tako u 2017. godini njihov broj bi se u unutrašnjom saobraćaju poveca ona 138,5 miliona.

Zahvaljujući velikim projektima na modernizaciji infrastrukture koji se kofinansiraju sredstvima EU doćiće do dodatnog povećanja konkurentnosti putničkog železnickog saobraćaja.

Nova 2017.godina donosi inovacije: elektronske vozne karte koje su uvedene još u novembru prošle godine, završetak renoviranja železnicke stanice u Sekešfehervaru, pristizanje novih flirt elektromotornih vozova i njihovo uključenje u saobraćaj.

Značajne promene:
- povećanje broja polazaka u regionu Budimpešte.
- na pravcu Budimpešta-Miškolc-Šatoraljaujhelj dolazi do značajne promene reda vožnje.
- u medunarodnom redu vožnje bez bitnih velikih promena. Novost je da IC "Kvarner" prudužuje svoju vožnju od Zagreba do Rijeke i totokom čitave godine.
- iz Budimpešte za Eger i Vesprem svakodnevno, a do Bekeščabe radnim danima saobraćaju i flirt elektromotorni vozovi.

Ukinuti medjunarodni brzi voz "BOBONIA" Budimpešta-Sofija-Budimpešta

Prošlu godinu na madarskim prugama obeležilo je uključivanje u saobraćaj novih motornih vozova, remont putničkih vagona, pripreme za serijsku proizvodnju IC plus vagona, znatno povećanje broja putnika u prigradskom saobraćaju u Budimpešti, skraćenje vremena putovanja, tačnost  u realizaciji reda vožnje od 90% , e-karta, prevoz pasa i u IC vozovima.

Više vozova Budimpešta-Vesprem

Proširuje se red vožnje i povećava broj polazaka između dva grada tako da izuzev jednog para vozova od novog reda vožnje uveden je taktni red vožnje na svakih sat vremena izmedju Budimpešte i Vesprema. U jednom satu saobrađaju vozovi Budimpešta-Sombathelj sa kolima za Zalaegerseg, a drugi sat brzi voz za Vesprem, takoda do Vesprema dobijamo taktni red vožnjena sat vremena. Na direktnim brzim vozovima su flirt garniture.

Destinacije u Evropi za koje MAV nudi karte

Iz Vesprema za Budimpeštu u ranim jutarnjim satima a iz Budimpešte u popodnevnim satima vozovi saobraćaju na pola sata.

Promene na pravcu za Miškolc

Značajne su promene na ruti Budimpešta-Miškolc gde se uvedeni ubrzani vozovi Budimpešta-Šatoraljaujhelj koji staju na svim stanicama od Kal-Kapolna do zadnje stanice, tako da male sredine dosta udaljene od prestolnice dobijaju direktnu vezu sa Budimpeštom. Ovde takode se uvodi taktni red vožnjena sat vremena od Miškolca ka slovačkoj granici. U toku školske godine petkom i nedeljom uvedeni su IC vozovi izmedu Budimpešte i Šatoraljaujhelja.

Međunarodni saobraćaj

Nema značajnih promena u novom redu vožnje u medjunarodnom saobraćaju, izuzev ukidanja brzog voza "Bononia" Budimpešta-Sofija. Pomereno je vreme polaska IC "Hargita", za Transilvaniju za 50 minuta, a IC "AdyEndre" Budimpešta-Kluž takode kreće sat ranije.

CAF vagon prve klase u novom dizajnu, posle remonta

IC "Kvarner" iz Budimpešte saobraća sve do Rijeke čime je Budimpešta dobila celogodišnju vezu sa Jadranom. Do Hrvatske saobraća još jedan par vozova Budimpešta-Zagreb (Rippl-Ronai), noćni voz "Adria" leti će saobracati od Budimpešte do Splita, do Slovenije jedan par dnevnih brzih vozova i jedan noćni za Kopar u letnjem periodu.

Prema Beogradu saobracaju dva dnevna i jedan noćni voz, prema Rumuniji ih je više, tri para za Bukurešt, tri voza za Brašov, jedan za Kluž, dva voza za Temišvar od kojih jedan produžuje prema Bukureštu.

Unutrašnji enterijer CAF vagona

Zadržan je jedan par vozova Budimpešta-Kijev, dva voza za Varšavu, jedan za Krakov, dva za Košice uz taktne EC vozove Budimpešta-Bratislava-Prag od kojih dva produžuju do Berlina odnosno Hamburga.

Bez promena saobraćaju i vozovi ka Austriji i Švajcarskoj.

(10.02.2017.)
Keszég Kornél


No comments:

Post a Comment