Wednesday, August 3, 2016

SRBIJA: Opstanak pruge u Zapadnobačkom okrugu ipak utopija

Opštine Kula i Vrbas nisu spremne da preuzmu brigu o železnici do Sombora. U lokalnim budžetima nema novca za održavanje nerentabilne trase.

Pruga Sombor-Kula-Vrbas neće biti zatvorena ako se o tome postaraju lokalne samouprave koje su njome povezane! Ova trasa je druga na spisku od 20 deonica koje je Vlada Srbije predvidela za ukidanje na predlog Ministarstva saobraćaja.

Prema navodima ministarstva, oko 800 kilometara pruga bilo bi ugašeno jer donose gubitke "Železnicama Srbije", a mogle bi da opstanu jedino ako bi lokalne samouprave preuzele brigu o njihovom održavanju. Međutim, čelnici opština Kula i Vrbas ističu da je očekivanje da lokalne zajednice preuzmu nadzor nad prugama, pružnim prelazima i železničkim stanicama u ovom trenutku u sferi utopije.

Marko Kolar, rukovodilac za infrastrukturu Železničke stanice u Somboru, naglašava da je pruga Sombor-Kula-Vrbas proglašena za lokalnu saobraćajnicu i da njena sudbina zavisi isključivo od dogovora predstavnika Grada Sombora i opština Kula i Vrbas.

- Nigde u svetu železnica nije rentabilna, ali je bitna za razvoj regiona. Austrougarskoj je bilo u interesu da prema Somboru i od njega ima sedam pravaca, a mi nismo videli korist da ih očuvamo. Odavno su van stroja šine od Sombora ka Bačkom Bregu, Gakovu, Stanišiću i Riđici, kao i Staparu i Odžacima. Veliki deo tih pruga je demontiran. Aktivni su ostali samo pravci ka Subotici, Novom Sadu preko Bogojeva i prema Vrbasu - predočava Kolar.

UGROŽEN PREVOZ ŠEĆERA

ZATVARANjEM pruge Sombor-Kula-Vrbas bila bi naročito pogođena Šećerana u Crvenki. - Železnicom od Crvenke prema Vrbasu prevozimo šećer, melasu i repin rezanac do Grčke, Bugarske i Italije. Na višem nivou mora biti rešeno da pruga ostane u funkciji - kaže tehnički direktor Šećerane Endre Doboši.

On napominje da je pruga od Sombora do Vrbasa na većem delu u dobrom stanju.

- Najlošija je deonica između Sivca i Crvenke, gde je od jakih kiša podriven trup. Potrebno je ulaganje da se to sanira kako bi se brzina vozova povećala sa 30 na 80 kilometara na sat - ukazuje Kolar.

Međutim, u opštini Kula naglašavaju da u lokalnom budžetu nema novca za održavanje ni ove, a ni ostalih deonica pruge. Finansiranju lokalne železnice kategorički se protive i u Vrbasu.

- Za svaku saglasnost "Železnici Srbije" plaćamo milionske iznose. Nije korektno da nam se prebacuje nadležnost za održavanje pruga, pogotovo što nam je priliv u budžet smanjen za 290 miliona dinara - poručuje predsednik opštine Vrbas Milan Glušac.

03.08.2016

(novosti.rs)




No comments:

Post a Comment

STATISTIKA