Stanica Sombor |
Moju, samo
delimičnu analizu novog reda reda vožnje, uradio sam kao običan korisnik
železice i kao vozoljubitelj a ne kao stručno lice.
Da krenemo sa međunarodnim saobraćajem
koji je doživeo veliku redukciju, sličnu onoj koju je doživela hrvatska železnica
2012. godine.
Jedina solidna međunarodna veza Beograda sa inostranstvom
je ona sa Budimpeštom, dnevno tri linije, prema Zagrebu i Ljubljani su ostale
dve linije s tim da večernji voz saobraća samo sezonski, za vreme božićnih i
novogodišnjih praznika i tokom tri letnja meseca. Dnevno-noćni voz za Filah tj.
Švarcah u svom sastavu i dalje ima kola Zagreb-Cirih.
Stanica Subotica: EC344 "AVALA" (Beograd-Budapest-Beč-Beograd), jedini EuroCity u Srbiji sa vagon restoranom - kompoziciju čine vagoni kompanije MAV-Start |
Ka jugu situacija je dosta gora. Do stupanja na snagu
novog reda vožnje postojali su dnevni i noćni voz za Skoplje, Sofiju i Bar. Od
novog reda vožnje ukida se dnevni voz Beograd-Skoplje a ostaje noćni voz
Beograd-Thessaloniki, a za Sofiju ostaje dnevni a ukida se noćni voz ’’Nušić’’.
Zbog remonta pruge ka Baru ostaje dnevni, a privremeno, do 15.06.2017. ne
saobraća noćni voz Beograd-Bar.
Za putnike dnevnog voza Beograd-Bar na pravcu od Beograda
do Lajkovca organizovan je zamenski autobuski prevoz.
Sve u svemu od jedanaest
plus dva para vozova u međunarodnom saobraćaju ostaje svega osam i dve
sezonske linije i to noćni Beograd-Ljubljana i dobro poznati voz ’’Panonija’’ Subotica-Bar.
U novom redu
vožnje ukidaju se: dnevni brzi voz Beograd-Skoplje, noćni voz Beograd-Sofija i
autovoz Beograd-Bar.
Sva ova ukidanja predstavljaju katastrofalne poteze
Srbija voza koji kao da namerno pokušava da restera putnike železnice.
Ne treba zaboraviti da su sve ukinute međunarodne linije brzi
daljinski vozovi i da su se dosta koristili u unutrašnjem saobraćaju u Srbiji
te da su njihovim ukidanjem putnici u Srbiji ostali bez alternative. Drugih
daljnskih vozova nema tako da su putnici primorani da traže alterntivne vidove
prevoza.
Samo da Vas podsetim da su još do pre nekoliko godina
pored pomenutih međunarodnih linija postojala i kušet kola Beograd-Burgas, Beograd-Varna,
voz Beograd-Minhen, Beograd-Venecija, Beograd-Sarajevo. Dok u komšiluku od
Mađarske pa dalje na zapad svaki novi red vožnje donosi boljitak kod nas je
svake godine sve gore i gore.
Neka ova kratka analiza bude poruka odgovornima u Srbija
vozu da ima nas koji još uvek koristimo glavu i vidimo kuda vode kompaniju i
železnički putnički saobraćaj.
Malogranični saobraćaj
Pored međunarodnih
linija iz Beograda, postoje u novom redu
vožnje i dve malogranične linije i to Sombor (Novi Sad)-Osijek i
Vršac-Temišvar.
Vagon restoran i spavaća kola
Jedini
voz koji trenutno pored prevoza nudi i ugostiteljske usluge je voz ‘’Avala’’
Beograd-Beč, a trebalo bi da svi daljinski vozovi imaju vagon bife i vagon
restoran.
U
sastavu noćnih vozova saobraćaju kušet i spavaća kola. cena ležaja za Budimpeštu
i Thessaloniki je 8 evra, dok za Bar iznosi 6 evra u jednom pravcu.
Cene voznih karata
Cene
voznih karata u međunarodnom saobraćaju su dosta veće u poređenju sa onim u
drumskom saobraćaju, tako su iz Beograda cene sledeće: Budimpešta 26 EUR povratna, Sofija
41 EUR. povratna, Ljubljana 49 EUR. povratna, Beč 78 EUR. povratna, Thessaloniki 54 EUR povratna uz povlastice, Bar 42 EUR. povratna, Skoplje
32,60 EUR. povratna, Temišvar 14 EUR.
povratna,
Zagreb
19 EUR. u jednom pravcu.
U daljnjem tekstu možete pročitati tekst o novom redu
vožnje sa zvaničnog sajta Srbija Voza.
RED VOŽNJE SRBIJA VOZA ZA 2016/17
„Srbija
Voz“ a.d. obaveštava korisnike svojih usluga da će od nedelje 11.12.2016.god.
početi primena novog reda vožnje. Putnici iz Srbije će direktnim vozovima
moći da putuju u sledeće evropske države: Austriju, Mađarsku, Sloveniju,
Hrvatsku, Grčku, Makedoniju, Crnu
Goru.
Posebno
atraktivni međunarodni vozovi su:
•
„Ivo Andrić“ na relaciji Beograd-Budimpešta-Beograd sa polaskom iz Beograda
u 11:35 časova, a iz stanice
Budimpešta Keleti u 08:05časova,
•
„Beograd“, na relaciji Beograd-Budimpešta-Beograd, sa polaskom iz Beograda
u 21:50 časova, a iz stanice
Budimpešta Keleti u 22:25 časova,
•
„Avala“ na relaciji
Beograd-Beč-Beograd, sa polaskom iz Beograda u 07:36 časova, a iz Beča u
08:39 časova,
•
„Balkan“ na relaciji Beograd-Sofija- Beograd, sa polaskom iz Beograda u 9:25
časova, a iz Sofije u 09:40 časova,
•
Voz na relaciji Beograd-Zagreb-Ljubljana-Zagreb-Beograd, sa polaskom iz
Beograda u 21:20 časova, a iz Ljubljane 21:05 časova sa napomenom da će voz
saobraćati u zimskom periodu od 23.12.2016. do 15.01.2017. i u letnjoj sezoni
od 25.06. do 11.09.2017.god,
•
Voz relaciji Beograd-Vilah-Švarcah-Beograd, polaziće iz Beograda u 10:55
časova, a iz Švarcaha u 04:23 časova,
•
„Tara“ na relaciji
Beograd-Bar-Beograd, sa polaskom iz Beograda u 09:10 časova, a iz Bara u
07:10 časova,
•
„Lovćen“, na relaciji Beograd-Bar-Beograd, sa polaskom iz Beograda u 21:10
časova, a iz Bara u 19:00 časova,
•
Sezonski voz „Panonija“, Subotica-Novi Sad-Bar-Novi Sad-Subotica saobraćaće
od 02.06.2017. do 04.09.2017. godine, sa polaskom iz Subotice u 18:37
časova, a iz Bara u 16:50 časova,
•
„Helas“ na relaciji Beograd-Solun-
Beograd, polaziće iz Beograda u 18:35 časova, a iz Soluna u18:30 časova.
U
međunarodnom saobraćaju, po odluci inostranih železnica smanjen je rok
važnosti međunarodnih voznih karata na 4 dana (do sada je rok važnosti bio 15
dana). Srbija Voz je sa većim brojem železnica (Mađarska, Slovenija, Hrvatska,
Rumunija, Bugarska, Grčka, Makedonija, Turska, Češka, Slovačka i Poljska)
dogovorio duži rok važnosti karata i to od 15 dana ili mesec dana. Takođe
rokovi važnosti su drugačije dogovoreni za posebne ponude sa pojedinim
železnicama. Za novi red vožnje
obnovljeni su postojeći komercijalni sporazumi i ponude.
Zbog
radova na barskoj pruzi vozovi za Crnu Goru saobraćeće po izmenjenoj
organizaciji saobraćaja, a putnici će blagovremeno biti informisani o svim
izmenama. Vozovi za Grčku neće saobraćati, do završetka građevinskih radova
na pruzi Niš –Preševo.
Putnici
u unutrašnjem saobraćaju sa polascima iz Beograda, Novog Sada, Vršca,
Zrenjanina, Rume, Subotice, Sombora, Lapova, Požarevca, Niša, Zaječara,
Kraljeva, prevoziće se novim, komfornim dizelmotornim garniturama
„Metrovagonmaš“ i elektromotornim garniturama „Štadler“ po najpovoljijim
cenama.
Za
putovanje u “regio” vozovima, sa novim komfornim dizelmotornim i
elektromotornim garniturama, pored vozne karte naplaćuje se dodatak u iznosu
od 50,00 dinara. U isto vreme, smanjen je dodatak koji se naplaćuje za vozove
tarifske kategorije “brzi” na 50,00 dinara za putovanja na relacijama do 50
km (za relacije preko 51 km cena dodatka za “brzi” voz je nepromenjen i
iznosi 100 dinara).
„Srbija
Voz“ a.d. korisnicima svojih usluga obezbeđuje čitav niz popusta, povlastica
i posebnih ponuda koje putovanje vozom čine primamljivim.
|
Posle
ovog teksta treba naglasiti da “atraktivni međunarodni vozovi” nisu baš toliko
aktraktivni, cene karata jesu povoljne
ali vozovi atraktivni sigurno nisu jer na njima saobraćaju poluispravna kola
Srbija voza. Jedini atraktivni voz je ‘’Avala’’ koji je sastavljen od vagona
mađarske železnice i koji u svom sastavu ima i vagon restoran sa povoljnim
cenama hrane i pića (npr. kafa košta 1 evro)
Analizu
reda vožnje u unutrašnjem saobraćaju možete očekivati uskoro u drugom,
opširnijem tekstu.
Treba na kraju istaći da Srbija voz ima svega 16-17
ispravnih putničkih vagona.
No comments:
Post a Comment