Friday, January 20, 2017

SRBIJA: Analiza međunarodnog reda vožnje preduzeća “Srbija voz” za 2016/17. godinu

Stanica Sombor
Novi red vožnje je stupio na snagu 11.12.2106. godine i u njemu su izvršene drastične promene u odnosu na prethodni, promene kako u domaćem tako i u međunarodnom saobraćaju.

Moju, samo delimičnu analizu novog reda reda vožnje, uradio sam kao običan korisnik železice i kao vozoljubitelj a ne kao stručno lice.

 Da krenemo sa međunarodnim saobraćajem koji je doživeo veliku redukciju, sličnu onoj koju je doživela hrvatska železnica 2012. godine.
Jedina solidna međunarodna veza Beograda sa inostranstvom je ona sa Budimpeštom, dnevno tri linije, prema Zagrebu i Ljubljani su ostale dve linije s tim da večernji voz saobraća samo sezonski, za vreme božićnih i novogodišnjih praznika i tokom tri letnja meseca. Dnevno-noćni voz za Filah tj. Švarcah u svom sastavu i dalje ima kola Zagreb-Cirih.



Stanica Subotica: EC344 "AVALA" (Beograd-Budapest-Beč-Beograd), jedini EuroCity u Srbiji sa vagon restoranom - kompoziciju čine vagoni kompanije MAV-Start

Ka jugu situacija je dosta gora. Do stupanja na snagu novog reda vožnje postojali su dnevni i noćni voz za Skoplje, Sofiju i Bar. Od novog reda vožnje ukida se dnevni voz Beograd-Skoplje a ostaje noćni voz Beograd-Thessaloniki, a za Sofiju ostaje dnevni a ukida se noćni voz ’’Nušić’’. Zbog remonta pruge ka Baru ostaje dnevni, a privremeno, do 15.06.2017. ne saobraća noćni voz Beograd-Bar.

Za putnike dnevnog voza Beograd-Bar na pravcu od Beograda do Lajkovca organizovan je zamenski autobuski prevoz.
 
B343 "IVO ANRIĆ" - dnevni međunarodni brzi voz
(između Budimpešte i Beograda) 
Sve u svemu od jedanaest  plus dva para vozova u međunarodnom saobraćaju ostaje svega osam i dve sezonske linije i to noćni Beograd-Ljubljana i dobro poznati  voz ’’Panonija’’ Subotica-Bar.
 U novom redu vožnje ukidaju se: dnevni brzi voz Beograd-Skoplje, noćni voz Beograd-Sofija i autovoz Beograd-Bar.

Sva ova ukidanja predstavljaju katastrofalne poteze Srbija voza koji kao da namerno pokušava da restera putnike železnice.

Ne treba zaboraviti da su sve ukinute međunarodne linije brzi daljinski vozovi i da su se dosta koristili u unutrašnjem saobraćaju u Srbiji te da su njihovim ukidanjem putnici u Srbiji ostali bez alternative. Drugih daljnskih vozova nema tako da su putnici primorani da traže alterntivne vidove prevoza.

Samo da Vas podsetim da su još do pre nekoliko godina pored pomenutih međunarodnih linija postojala i kušet kola Beograd-Burgas, Beograd-Varna, voz Beograd-Minhen, Beograd-Venecija, Beograd-Sarajevo. Dok u komšiluku od Mađarske pa dalje na zapad svaki novi red vožnje donosi boljitak kod nas je svake godine sve gore i gore.
 
Stanica Dimitrovgrad: B490 - Sofia-Dimitrovgrad-Beograd
(dnevni međunarodni brzi voz)
Neka ova kratka analiza bude poruka odgovornima u Srbija vozu da ima nas koji još uvek koristimo glavu i vidimo kuda vode kompaniju i železnički putnički saobraćaj.
  
Malogranični saobraćaj

Pored međunarodnih linija iz Beograda, postoje u  novom redu vožnje i dve malogranične linije i to Sombor (Novi Sad)-Osijek i Vršac-Temišvar. 

Vagon restoran i spavaća kola

Jedini voz koji trenutno pored prevoza nudi i ugostiteljske usluge je voz ‘’Avala’’ Beograd-Beč, a trebalo bi da svi daljinski vozovi imaju vagon bife i vagon restoran.

U sastavu noćnih vozova saobraćaju kušet i spavaća kola. cena ležaja za Budimpeštu i Thessaloniki je 8 evra, dok za Bar iznosi 6 evra u jednom pravcu.

Cene voznih karata

Cene voznih karata u međunarodnom saobraćaju su dosta veće u poređenju sa onim u drumskom saobraćaju, tako su iz Beograda cene sledeće: Budimpešta 26 EUR povratna, Sofija 41 EUR. povratna, Ljubljana  49  EUR. povratna, Beč  78 EUR. povratna, Thessaloniki 54 EUR povratna  uz povlastice, Bar 42 EUR. povratna, Skoplje 32,60 EUR. povratna, Temišvar 14 EUR. povratna,
 Zagreb 19 EUR. u jednom pravcu.

U daljnjem tekstu možete pročitati tekst o novom redu vožnje sa zvaničnog sajta Srbija Voza.


RED VOŽNJE  SRBIJA VOZA ZA 2016/17

„Srbija Voz“ a.d. obaveštava korisnike svojih usluga da će od nedelje 11.12.2016.god. početi primena novog reda vožnje. Putnici iz Srbije će direktnim vozovima moći da putuju u sledeće evropske države: Austriju, Mađarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Grčku,  Makedoniju, Crnu Goru. 
Posebno atraktivni međunarodni  vozovi su:

• „Ivo Andrić“ na relaciji Beograd-Budimpešta-Beograd sa polaskom iz Beograda u  11:35 časova, a iz stanice Budimpešta Keleti u 08:05časova,
• „Beograd“, na relaciji Beograd-Budimpešta-Beograd, sa polaskom iz Beograda u    21:50 časova, a iz stanice Budimpešta Keleti u 22:25 časova,
• „Avala“  na relaciji Beograd-Beč-Beograd, sa polaskom iz Beograda u 07:36 časova, a iz Beča u 08:39 časova,
• „Balkan“ na relaciji Beograd-Sofija- Beograd, sa polaskom iz Beograda u 9:25 časova, a iz Sofije u 09:40 časova,
• Voz na relaciji Beograd-Zagreb-Ljubljana-Zagreb-Beograd, sa polaskom iz Beograda u 21:20 časova, a iz Ljubljane 21:05 časova sa napomenom da će voz saobraćati u zimskom periodu od 23.12.2016. do 15.01.2017. i u letnjoj sezoni od 25.06. do 11.09.2017.god,
• Voz relaciji Beograd-Vilah-Švarcah-Beograd, polaziće iz Beograda u 10:55 časova, a iz Švarcaha u 04:23 časova,
• „Tara“  na relaciji Beograd-Bar-Beograd, sa polaskom iz Beograda u 09:10 časova, a iz Bara u 07:10 časova,
• „Lovćen“, na relaciji Beograd-Bar-Beograd, sa polaskom iz Beograda u 21:10 časova, a iz Bara u 19:00 časova,
• Sezonski voz „Panonija“, Subotica-Novi Sad-Bar-Novi Sad-Subotica  saobraćaće  od 02.06.2017. do 04.09.2017. godine, sa polaskom iz Subotice u 18:37 časova,  a  iz Bara u 16:50 časova,
• „Helas“  na relaciji Beograd-Solun- Beograd, polaziće iz Beograda u 18:35 časova, a iz Soluna u18:30 časova.

U međunarodnom saobraćaju, po odluci inostranih železnica smanjen je rok važnosti međunarodnih voznih karata na 4 dana (do sada je rok važnosti bio 15 dana). Srbija Voz je sa većim brojem železnica (Mađarska, Slovenija, Hrvatska, Rumunija, Bugarska, Grčka, Makedonija, Turska, Češka, Slovačka i Poljska) dogovorio duži rok važnosti karata i to od 15 dana ili mesec dana. Takođe rokovi važnosti su drugačije dogovoreni za posebne ponude sa pojedinim železnicama.  Za novi red vožnje obnovljeni su postojeći komercijalni sporazumi i ponude.

Zbog radova na barskoj pruzi vozovi za Crnu Goru saobraćeće po izmenjenoj organizaciji saobraćaja, a putnici će blagovremeno biti informisani o svim izmenama. Vozovi za Grčku neće saobraćati, do završetka građevinskih radova na pruzi Niš –Preševo.
Putnici u unutrašnjem saobraćaju sa polascima iz Beograda, Novog Sada, Vršca, Zrenjanina, Rume, Subotice, Sombora, Lapova, Požarevca, Niša, Zaječara, Kraljeva, prevoziće se novim, komfornim dizelmotornim garniturama „Metrovagonmaš“ i elektromotornim garniturama „Štadler“ po najpovoljijim cenama.
Za putovanje u “regio” vozovima, sa novim komfornim dizelmotornim i elektromotornim garniturama, pored vozne karte naplaćuje se dodatak u iznosu od 50,00 dinara. U isto vreme, smanjen je dodatak koji se naplaćuje za vozove tarifske kategorije “brzi” na 50,00 dinara za putovanja na relacijama do 50 km (za relacije preko 51 km cena dodatka za “brzi” voz je nepromenjen i iznosi 100 dinara).
„Srbija Voz“ a.d. korisnicima svojih usluga obezbeđuje čitav niz popusta, povlastica i posebnih ponuda koje putovanje vozom čine primamljivim.



Posle ovog teksta treba naglasiti da “atraktivni međunarodni vozovi” nisu baš toliko aktraktivni,  cene karata jesu povoljne ali vozovi atraktivni sigurno nisu jer na njima saobraćaju poluispravna kola Srbija voza. Jedini atraktivni voz je ‘’Avala’’ koji je sastavljen od vagona mađarske železnice i koji u svom sastavu ima i vagon restoran sa povoljnim cenama hrane i pića (npr. kafa košta 1 evro)

Analizu reda vožnje u unutrašnjem saobraćaju možete očekivati uskoro u drugom, opširnijem tekstu.



Treba na kraju istaći da Srbija voz ima svega 16-17 ispravnih putničkih vagona.

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA