Monday, September 2, 2019

HRVATSKA: Železnička stanica Osijek


U novembru sam nekoliko sati proveo na železničkoj stanici u Osijeku. Već nekoliko godina planirao sam da otputujem za Osijek i da slikam vozove. Prvenstveno, da slikam Macose i dizel lokomotive.





Stanica u Osijeku spolja dosta loše izgleda, ali unutra je potpuno sredjena, sa automatom za karte i bankomatom. Nove stolice, pretpostavljam da je zimi ugrejana čekaonica.






Stanica je carstvo onome ko voli dizel-motorne vozove i dizel lokomotive. Nama poznate plave Macose, šarene Švedjanke i naravno lepe plave lokomotive.

Regionalni saobraćaj obavljaju šinobusi i dizel-motorni vozovi. Dnevno 3 direktne linije, a za glavni grad Zagreb je kompozicija lokomotiva plus par putničkih vagona.









Kako sam stigao na stanicu odmah sam se uslikao pokraj dizel-motorne garniture Švedjanke, koja je u stvari malo moderniji šinobus sa kojim sam putovao od Bogojeva.





Plave Macose saobraćaju i na duže relacije, kao što su Virovitica, Vinkovci ili Vrpolje, dok na kraćim relacijama saobraćaju nama poznate Švedjanke, koje pokreću FIAT-ovi motori.

DALJINSKI SAOBRAĆAJ

Kao što sam spomenuo, imao sam sreće i uhvatio u podne brzi vlak, kako se kaže na drugoj strani granice. Tako sam planirao svoj izlet da bih mogao da stignem za taj voz.

Od tri para brzih vozova za Zagreb: jutarnji u 5:27 (IC580); podnevni 12:02 (B702 za Rijeku); popodnevni 16:20 (B782). Sva tri voza saobraćaju na neelktrificiranoj podravskoj magistrali.






















PRESEDANJE ZA ZAGREB

Pored tri pomenute linije, postoji još 12 linija sa presedanjem u Koprivnici, Vrpolju i u Vinkovcima. Nekada direktna noćna linija je ukinuta, sa presedanjem u Koprivnici, tako da je bilo moguće i noću putovati u glavni grad.







CENE KARATA

Cena karte za putovanje vozom/vlakom u Hrvatskoj je skuplja nego u Srbiji. Cene su detaljnije prikazane na zvaničnom web sajtu hrvatskih železnica: www.hzpp.hr. Sve cene su izražene u hrvatskim kunama, a kurs je 1 Euro – 7,8 Kuna (Kn).

-Erdut 23,20 Kn
-Beli Manastir 23,20 Kn
-Vinkovci 24,60 – 57,50 Kn
-Vrpolje 33,60 – 52,30 Kn
-Vukovar 36,20 Kn
-Virovitica 69,80 – 76,80 Kn
-Koprivnica 94,40 – 160,90 Kn
-Zagreb 131,80 – 149,80 Kn
-Rijeka 224,80 – 231,80 Kn

*Sve cene su za drugi razred, jedino za Zagreb i Rijeku postoji mogućnost putovanja u prvom razredu. Cena za Zagreb se kreće od 204-215 Kn, za Rijeku 344 Kn.

Nakon nekoliko sati slikanja, spremao sam se polako za povratak kući, jer je skoro bilo vreme da po redu vožnje  moj voz krene nazad za Erdut, tj. mojoj kući. Uslikao sam još jedanput svoj voz i ukrcao se. Kupio sam sendvič za usput u pekari, baš sam ogladneo. Dok sam jeo, polako smo krenuli. Uveče kada sam stigao kući, bio sam veoma umoran od puta i još jedne lepe avanture zaljubljenika u vozove i železnice, ali pored toga srećan i pun novih doživljaja.

2.09.2019
(Keszég Kornél)

VEZANE TEME:

SRBIJA: Vozom od Sombora do Osijeka

1 comment:

STATISTIKA