Tuesday, November 27, 2018

SRBIJA: Vozom od Sombora do Osijeka

Od kada je uspostavljen malogranični saobraćaj preko Bogojeva za Osijek imao sam plan da jednom odem do Osijeka jer još nikad nisam bio u gradu Osijeku. Dnevno ima dve linije iz pravca Sombora za Osijek sa presedanjem u Bogojevu a u povratku sa presedanjem u Erdutu. Evo reda vožnje.


Po pregledu vremenske prognoze u novembru, video sam da nas još nekoliko dana čeka lepo vreme pa sam odlučio da odem na izlet vozom do Osijeka. Na stanici u Somboru dobio sam informacije da povratna vozna karta košta 932 dinar.



Samo putovanje krenulo je jutarnjim vozom iz Subotice u koji sam se ukrcao u Somboru i vozio se sve do Bogojeva. Vožnja je trajala svega sat vremena. Na stanici Bogojevo izasao sam iz voza 711 i gde me je već čekao hrvatski voz, tj vlak iz Osijeka.
 
SOMBOR: železnička stanica

Dok je policija obavila pasošku kontrolu ja sam napravio par fotografija švedske garniture HŽ-a.

Stanica Bogojevo (FOTO:Buljovčić Josip)

Voz je iznutra bio čist, uredna sedišta, dobro ugrejan. Običan putnik ne može imati nikakve zamerke. Posle nekoliko minuta voz je krenuo preko mosta na Dunavu i ubrzo sto stigli u stanicu Erdut na hrvatskoj strani. Stanica u Erdutu je krajnje uredna.
 
Švedjanka iznutra
Tu takođe me je čekala pasoška kontrola. Namerno sam koristio srpski pasoš da vidim njihov pristup prema državljanima Srbije. Nikakvih problema nije bilo.

Nakon nekoliko minuta bavljenja u stanici voz je nastavio putovanje prema Osijeku. Od Bogojeva preko mosta do stanice Erdut voz je išao brzo, brzina je odlična, ali posle Erduta ka Dalju i Sarvašu puno je lošije. Imao sam osećaj da ne idemo brže nego na pruzi Sombor-Kljajićevo-Vrbas, gde je 30-40 km/h.

U Erdutu se niko nije ukrcao u voz, do Dalja je bilo  samo nas dvoje putnika. U Dalju i ostalim mestima je ušlo još ljudi ali ipak se ne može govoriti o  ekonomski isplativoj liniji.

Po redu vožnje stižemo u glavni kolodvor u Osijeku. Nekoliko fotografija stanice i malo o vozovima.






Glavni kolodvor spolja ne izgleda dobro, ali je zato unutra komplet sredjen, nove stolice u čekaonici, automat za karte i bankomat.


Pruge oko Osijeka nisu elektrifcirane pa zato saobraćaju dizelmotorni vozovi dok na brzacima za Zagreb voze lokomotiva i vagoni.
 
IC PODRAVKA (Zagreb-Osijek-Zagreb)
Malo sam fotografisao po stanici pa krenuo u grad. Kartu sam unapred odštampao. Do centra ima možda desetak minuta hoda. Usput su prodavnice, kafići, butici, i naidjem na prvi tramvaj. Stariji je, lep, izlepljen reklamama.


Centar grada je lep, zgrada županije, gradska kuća i trg. Uverite se jednom u to i sami ako već do sad niste.


Prvo sam otišao na bankomat da uzmem kune, pa jutarnja kafa pored katedrale u koju sam ušao i video prelepe vitraže.



Katedrala je izgradjena od crvene cigle.
 
Doručak u McDonaldsu
Posle jutarnje kafe koja košta 11 kuna, navratio sam do Mc Donalds-a na doručak. Krenuo sam kaldrmom ka tvrdjavi, straom gradu. Zgrade u tvrdjavi su fakulteti i srednje škole. Na centralnom trg su kafići i bašte sa fontanom.
 
Osiječka tvrdjava
Centralni trg osiječke tvrdjave
Posle tvrdjave sam krenu ka pešačkom mostu na Dravi, uradio nekoliko fotografija grada iz tog ugla pa nastavio šetnju ka stanici da slikam brzi voz sa dizel lokomotivom na čelu.
 
Osiječka luka i pešački most
U pola 2 kretao je moj voz za nazad, ponovo „švedjanka”, koju sam fotografisao i ušao u voz i pravac kući. U Erdutu smo menjali voz, na popodnevnoj liniji presedanje je u Hrvatskoj. Posle brzog obavljanja carine, krenuli smo ka Bogojevu.

Stanica Erdut (FOTO: Buljovčić Josip)


Do sada nisam imao putovanje u kom nisam imao neku dogodovštinu. U povratku, u 711 mi pridje prvo  hrvatski policajac i pita gde sam bio ja odgovaram da sam bio na kafi i doručku u Osijeku, ljubitelj sam železnice i pišem blog, nasmeje se i vraća mi pasoš. Pridje mi kondukter i pita me da li slučajno radim u somborskoj bolnici, seća me se s mog posla, ja se nasmejem, kako je svet mali.

27.11.2018.
(Keszég Kornél)

1 comment:

STATISTIKA