Od kada je
uspostavljen malogranični saobraćaj preko Bogojeva za Osijek imao sam plan da
jednom odem do Osijeka jer još nikad nisam bio u gradu Osijeku. Dnevno ima dve
linije iz pravca Sombora za Osijek sa presedanjem u Bogojevu a u povratku sa
presedanjem u Erdutu. Evo reda vožnje.
Po pregledu
vremenske prognoze u novembru, video sam da nas još nekoliko dana čeka lepo
vreme pa sam odlučio da odem na izlet vozom do Osijeka. Na stanici u Somboru
dobio sam informacije da povratna vozna karta košta 932 dinar.
Samo putovanje
krenulo je jutarnjim vozom iz Subotice u koji sam se ukrcao u Somboru i vozio
se sve do Bogojeva. Vožnja je trajala svega sat vremena. Na stanici Bogojevo
izasao sam iz voza 711 i gde me je već čekao hrvatski voz, tj vlak iz Osijeka.
Dok je policija
obavila pasošku kontrolu ja sam napravio par fotografija švedske garniture
HŽ-a.
Stanica Bogojevo (FOTO:Buljovčić Josip) |
Voz je iznutra bio
čist, uredna sedišta, dobro ugrejan. Običan putnik ne može imati nikakve
zamerke. Posle nekoliko minuta voz je krenuo preko mosta na Dunavu i ubrzo sto
stigli u stanicu Erdut na hrvatskoj strani. Stanica u Erdutu je krajnje uredna.
Tu takođe me je
čekala pasoška kontrola. Namerno sam koristio srpski pasoš da vidim njihov
pristup prema državljanima Srbije. Nikakvih problema nije bilo.
Nakon nekoliko
minuta bavljenja u stanici voz je nastavio putovanje prema Osijeku. Od Bogojeva
preko mosta do stanice Erdut voz je išao brzo, brzina je odlična, ali posle
Erduta ka Dalju i Sarvašu puno je lošije. Imao sam osećaj da ne idemo brže nego
na pruzi Sombor-Kljajićevo-Vrbas, gde je 30-40 km/h.
U Erdutu se niko
nije ukrcao u voz, do Dalja je bilo samo
nas dvoje putnika. U Dalju i ostalim mestima je ušlo još ljudi ali ipak se ne
može govoriti o ekonomski isplativoj liniji.
Po redu vožnje
stižemo u glavni kolodvor u Osijeku. Nekoliko fotografija stanice i malo o
vozovima.
Glavni kolodvor
spolja ne izgleda dobro, ali je zato unutra komplet sredjen, nove stolice u
čekaonici, automat za karte i bankomat.
Pruge oko Osijeka
nisu elektrifcirane pa zato saobraćaju dizelmotorni vozovi dok na brzacima za
Zagreb voze lokomotiva i vagoni.
Malo sam
fotografisao po stanici pa krenuo u grad. Kartu sam unapred odštampao. Do
centra ima možda desetak minuta hoda. Usput su prodavnice, kafići, butici, i
naidjem na prvi tramvaj. Stariji je, lep, izlepljen reklamama.
Centar grada je
lep, zgrada županije, gradska kuća i trg. Uverite se jednom u to i sami ako već
do sad niste.
Prvo sam otišao na
bankomat da uzmem kune, pa jutarnja kafa pored katedrale u koju sam ušao i
video prelepe vitraže.
Katedrala je
izgradjena od crvene cigle.
Posle jutarnje kafe
koja košta 11 kuna, navratio sam do Mc Donalds-a na doručak. Krenuo sam
kaldrmom ka tvrdjavi, straom gradu. Zgrade u tvrdjavi su fakulteti i srednje
škole. Na centralnom trg su kafići i bašte sa fontanom.
Centralni trg osiječke tvrdjave |
Posle tvrdjave sam
krenu ka pešačkom mostu na Dravi, uradio nekoliko fotografija grada iz tog ugla
pa nastavio šetnju ka stanici da slikam brzi voz sa dizel lokomotivom na čelu.
U pola 2 kretao je
moj voz za nazad, ponovo „švedjanka”, koju sam fotografisao i ušao u voz i
pravac kući. U Erdutu smo menjali voz, na popodnevnoj liniji presedanje je u
Hrvatskoj. Posle brzog obavljanja carine, krenuli smo ka Bogojevu.
Stanica Erdut (FOTO: Buljovčić Josip) |
Do sada nisam imao putovanje u kom nisam imao
neku dogodovštinu. U povratku, u 711 mi pridje prvo hrvatski policajac i pita gde sam bio ja
odgovaram da sam bio na kafi i doručku u Osijeku, ljubitelj sam železnice i
pišem blog, nasmeje se i vraća mi pasoš. Pridje mi kondukter i pita me da li
slučajno radim u somborskoj bolnici, seća me se s mog posla, ja se nasmejem,
kako je svet mali.
27.11.2018.
(Keszég Kornél)
Super bas me interesovalo
ReplyDeleteDali se tu moze vozom.