Radovi bi trebalo da traju do polovine decembra,
a njima je obuhvaćena i izgradnja pothodnika i potpornog zida kod „Ruda”. – Ova
međufaza finansira se iz preostalih sredstava kuvajtskog kredita.
U senci preseljenja
domaćeg i međunarodnog putničkog saobraćaja na novu glavnu železničku stanicu
„Beograd centar” minulih nedelja ostao je jedan vrlo važan detalj. Na
nedovršenoj centralnoj stanici, koja je prošle godine dobila pristupne veze iz
pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića, uveliko se odvijaju građevinski
radovi – dogradnja dela ploče koja nedostaje.
Oni na prvi pogled
nisu lako uočljivi putnicima. Dešavaju se na najudaljenijoj tački peronskog
dela „Prokopa”, ali građevinske mašine već nedeljama rade punom parom.
Ovi radovi su važni
jer su preduslov za natkrivanje i dovršetak prvog perona i prvog i drugog
koloseka koji i dalje ne mogu da se koriste, a pre svega za konačan početak
gradnje stanične zgrade.
Dogradnja ploče je
u stvari međufaza u radovima na „Prokopu” i finansira se od preostalih
neiskorišćenih sredstava iz kuvajtskog kredita kojim je uređivan i pre dve i po
godine završen peronski deo u „Beograd centru”.
Međufaza
podrazumeva dogradnju ploče na koti 105 i to proširenje za 130 metara sa
zapadne strane. To bi u praksi trebalo da znači da će od 9.000 kvadrata ploče
koji nedostaju biti izgrađeno oko 3.808 kvadrata. U toku radova koje izvodi
konzorcijum prestoničkih preduzeća „Bauvesen”, „Meta Balkan” i ATM BG, trebalo
bi da bude završen pothodnik i kosa rampa na prvom peronu, kao i da se izgradi
potporni zid kod zgrade „Ruda”.
Trenutni radovi
čiji su investitor „Železnice Srbije” koštaju 3,3 miliona evra i trebalo bi da
budu završeni do polovine decembra. Olakšavajuća okolnost građevinarima je što
su stubovi na kojima se dograđuje ploča, a koji treba da nose ovaj deo
konstrukcije, već ranije bili delimično urađeni.
Datum za početak
izgradnje same stanične zgrade, bez koje „Beograd centar” ne može da se smatra
kompletnim, potpuno funkcionalnim i dovršenim, nadležni još nisu precizirali. U
poslednjih nekoliko najava prethodnih meseci kao najoptimističniji rok za početak
radova na zgradi pominjao se kraj ove godine.
Zgrada će se
graditi najmanje dve godine, a završetak železničkih sadržaja u „Beograd
centru” trebalo bi da košta oko 50 miliona evra i da se finansira takođe iz
kuvajtskog kredita.
Pre ovoga, za oko
tri meseca, „Prokop” bi trebalo da dobije i prva dva lifta koji će putnike
voditi do peronskog dela. Otvori za liftove, koji će pre svega značiti osobama
sa invaliditetom, kako su nadležni ranije ukazali za naš list, već su urađeni i
konzervirani.
Na gradilištu
„Beograd centra” od važnijih poslova u narednim godinama ostaje da se urade i
pristupne saobraćajnice iz pravca auto-puta za Niš gde se trenutno sprovodi
eksproprijacija.
Na samoj ploči čija
je trenutna urađena površina 36.000 kvadrata (ukupna bi trebalo da bude oko
45.000 kvadrata) plan je da se grade i komercijalni sadržaji. Oni bi trebalo da
se rade u saradnji sa privatnim investitorima.
U prvoj fazi na
„Prokopu” iz kuvajtskog kredita vrednog 25,8 miliona evra sređen je veći deo
perona pod pločom, odnosno deo staničnog zdanja u kome se sada odvija putnički
saobraćaj.
Kada su u januaru
2016. završeni ti radovi, ukazano je da će od preostalih sredstava iz kredita
da se uradi nedostajući peronski deo i ostatak ploče. Za dva koloseka koja još
nisu uređena već su nabavljene šine.
16.07.2018.
(politika.rs)
POVEZANE TEME:
1. SRBIJA: Novi Beogradski čvor nije samo „Prokop”
2. SRBIJA: Pruga u istoriju, opasne materije kroz tunele
3. SRBIJA: Železnički službenici kao domaćini
4. SRBIJA: U priči o modernizaciji Srbije najvažniji – ljudi
5. SRBIJA: Od danas će iz Prokopa dnevno saobraćati 195 vozova
6. SRBIJA: Otišao poslednji voz (FOTO)
7. SRBIJA: Od sutra vozovi, osim barskog, polaze sa Prokopa
8. SRBIJA: Lament za Glavnu železničku stanicu
POVEZANE TEME:
1. SRBIJA: Novi Beogradski čvor nije samo „Prokop”
2. SRBIJA: Pruga u istoriju, opasne materije kroz tunele
3. SRBIJA: Železnički službenici kao domaćini
4. SRBIJA: U priči o modernizaciji Srbije najvažniji – ljudi
5. SRBIJA: Od danas će iz Prokopa dnevno saobraćati 195 vozova
6. SRBIJA: Otišao poslednji voz (FOTO)
7. SRBIJA: Od sutra vozovi, osim barskog, polaze sa Prokopa
8. SRBIJA: Lament za Glavnu železničku stanicu
No comments:
Post a Comment