Wednesday, July 18, 2018

SRBIJA: Dograđuje se ploča na „Prokopu”


Radovi bi trebalo da traju do polovine decembra, a njima je obuhvaćena i izgradnja pothodnika i potpornog zida kod „Ruda”. – Ova međufaza finansira se iz preostalih sredstava kuvajtskog kredita.

U senci preseljenja domaćeg i međunarodnog putničkog saobraćaja na novu glavnu železničku stanicu „Beograd centar” minulih nedelja ostao je jedan vrlo važan detalj. Na nedovršenoj centralnoj stanici, koja je prošle godine dobila pristupne veze iz pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića, uveliko se odvijaju građevinski radovi – dogradnja dela ploče koja nedostaje.

Oni na prvi pogled nisu lako uočljivi putnicima. Dešavaju se na najudaljenijoj tački peronskog dela „Prokopa”, ali građevinske mašine već nedeljama rade punom parom.

Ovi radovi su važni jer su preduslov za natkrivanje i dovršetak prvog perona i prvog i drugog koloseka koji i dalje ne mogu da se koriste, a pre svega za konačan početak gradnje stanične zgrade.

Dogradnja ploče je u stvari međufaza u radovima na „Prokopu” i finansira se od preostalih neiskorišćenih sredstava iz kuvajtskog kredita kojim je uređivan i pre dve i po godine završen peronski deo u „Beograd centru”.

Međufaza podrazumeva dogradnju ploče na koti 105 i to proširenje za 130 metara sa zapadne strane. To bi u praksi trebalo da znači da će od 9.000 kvadrata ploče koji nedostaju biti izgrađeno oko 3.808 kvadrata. U toku radova koje izvodi konzorcijum prestoničkih preduzeća „Bauvesen”, „Meta Balkan” i ATM BG, trebalo bi da bude završen pothodnik i kosa rampa na prvom peronu, kao i da se izgradi potporni zid kod zgrade „Ruda”.

Trenutni radovi čiji su investitor „Železnice Srbije” koštaju 3,3 miliona evra i trebalo bi da budu završeni do polovine decembra. Olakšavajuća okolnost građevinarima je što su stubovi na kojima se dograđuje ploča, a koji treba da nose ovaj deo konstrukcije, već ranije bili delimično urađeni.

Datum za početak izgradnje same stanične zgrade, bez koje „Beograd centar” ne može da se smatra kompletnim, potpuno funkcionalnim i dovršenim, nadležni još nisu precizirali. U poslednjih nekoliko najava prethodnih meseci kao najoptimističniji rok za početak radova na zgradi pominjao se kraj ove godine.

Zgrada će se graditi najmanje dve godine, a završetak železničkih sadržaja u „Beograd centru” trebalo bi da košta oko 50 miliona evra i da se finansira takođe iz kuvajtskog kredita.

Pre ovoga, za oko tri meseca, „Prokop” bi trebalo da dobije i prva dva lifta koji će putnike voditi do peronskog dela. Otvori za liftove, koji će pre svega značiti osobama sa invaliditetom, kako su nadležni ranije ukazali za naš list, već su urađeni i konzervirani.

Na gradilištu „Beograd centra” od važnijih poslova u narednim godinama ostaje da se urade i pristupne saobraćajnice iz pravca auto-puta za Niš gde se trenutno sprovodi eksproprijacija.

Na samoj ploči čija je trenutna urađena površina 36.000 kvadrata (ukupna bi trebalo da bude oko 45.000 kvadrata) plan je da se grade i komercijalni sadržaji. Oni bi trebalo da se rade u saradnji sa privatnim investitorima.

U prvoj fazi na „Prokopu” iz kuvajtskog kredita vrednog 25,8 miliona evra sređen je veći deo perona pod pločom, odnosno deo staničnog zdanja u kome se sada odvija putnički saobraćaj.

Kada su u januaru 2016. završeni ti radovi, ukazano je da će od preostalih sredstava iz kredita da se uradi nedostajući peronski deo i ostatak ploče. Za dva koloseka koja još nisu uređena već su nabavljene šine.

16.07.2018.

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA