Rešenje za ukidanje koloseka ispod Kalemegdana
jeste izgradnja obilaznice Beli Potok – Vinča – Pančevo, koja nije prioritet.
romene u krvotoku
Beogradskog železničkog čvora nisu se okončale gašenjem Glavne železničke
stanice i selidbom putničkog saobraćaja na „Prokop”. Od 1. jula obustavljen je
železnički saobraćaj na pruzi Beograd Glavna – Pančevački most.
U istoriju tako odlazi
i pruga oko Kalemegdana kojom su se prevozile opasne materije. Kako je nedavno
za naš list istakao gradski urbanista Milutin Folić, urađene su i studije i
utvrđeno je da vozovi koji su išli oko Kalemegdana ubuduće mogu da koriste
tunele u Beogradu i to noću kada ne saobraća „BG voz”.
Kompletno rešenje
problema prevoza opasnih materija, kako je juče istakla ministarka
građevinarstva Zorana Mihajlović, biće utvrđeno za nekoliko meseci.
– Radimo na tome
najbrže što se može. Suština izmeštanja Glavne železničke stanice jeste i bila
da rešimo pitanje prevoza opasnih materija – naglasila je Mihajlovićeva.
Kao privremeno
rešenje za prolaz teretnih kompozicija, inače, utvrđena je obilazna pruga
Pančevo – Orlovat – Novi Sad koja je prethodnih meseci obnavljana. Odavno je
poznato da je trajno rešenje ovog problema izgradnja obilaznice Beli Potok –
Vinča – Pančevo, ali za nadležne njena gradnja nije prioritet.
Jedan od glavnih
razloga je što je taj projekat težak više od pola milijarde evra, a drugi, kako
je naglasio Folić, što bi se ta obilaznica gradila za svega dvadesetak vozova
dnevno, koliko ih trenutno prolazi. Ali, od obilaznice se, po svemu sudeći, ne
odustaje. Kako su kazali u „Infrastrukturi železnice Srbije”, u toku je dorada
projekta da bi se na adekvatan način našla rešenja drumske i železničke
obilaznice.
Ono što je mnogo
više u centru pažnje korisnika železnice u Beogradskom čvoru jeste nedovršeni
„Prokop”, nova glavna stanica. Ne jenjavaju kritike putnika na sve ono što
„Beograd centru” nedostaje. Ministarka Mihajlović ne spori da nova centralna
stanica tek treba da bude kompletirana, ali podseća da, pošto je reč o obimnom
projektu, mora da se radi po prioritetima.
Jedan od vodećih
nedostataka „Prokopa” je što nema sređenu staničnu zgradu i na nju putnici ne
treba da računaju bar još dve i po godine. Veliki problem je i što je „Beograd
centar” pušten u funkciju bez liftova i pokretnih stepenica neophodnih
prvenstveno putnicima sa invaliditetom i u kolicima. Za pokretne stepenice i
liftove već su namešteni svi otvori, ali su oni privremeno konzervirani dok ne
bude izgrađena stanična zgrada.
Mihajlovićeva je
napomenula da su liftovi i pokretne stepenice prioritet.
– Na tome se radi,
ali potrebno je vreme da se sve uredi da bi „Prokop” postao jedna od
najmodernijih železničkih stanica u Evropi. Biće sagrađeni i tržni centri, ali
to je komercijalni deo koji se dogovara sa privatnim investitorima – ukazala je
ministarka.
04.07.2018.
(politika.rs)
No comments:
Post a Comment