Putnici se još ne snalaze na peronima, ali u
pomoć priskaču radnici na stanici. - Putnici zameraju što je javni prevoz sa
nove centralne stanice redak i loš i što nema mapa grada sa usmerenjima.
iše putnika i
vozova, uhodavanje, zbunjenost, snalaženje, predusretljivost, ali i pomoć na
svakom koraku. Ove reči možda najbolje opisuju prva dva dana na stanici
„Beograd centar” koja je minulog vikenda preuzela ulogu glavne železničke u
prestonici.
„Prokop” na kome
putnike umesto stanične zgrade dočekuje armatura na ploči, od prekjuče gašenjem
Glavne u Savskom amfiteatru, sada opslužuje i međunarodne vozove.
Jasno je da je zbog
toga svakodnevica stanice kod Maleškog brda postala znatno življa. Red vožnje
je znatno duži neko do pre nekoliko dana, pa gotovo iz minuta u minut na njoj
se smenjuju kompozicije domaćih i međunarodnih vozova sa onima iz sistema
gradske železnice.
Prvo što upada u
oči jeste da se putnici, koji dosad nisu imali potrebe da koriste ovu stanicu,
za sada na njoj ne snalaze najbolje.
„Izvinite, molim
vas, voz mi je na osmom koloseku. Sad sam bila dole na peronima, ali nije mi
jasno kako da pređem, ne znam kako da nađem taj kolosek”, juče oko 10.15 na
ulazu u samu stanicu pomoć od ostalih putnika tražila je starija gospođa.
„Gospođo, ne treba
nigde oko stanice da tražite prolaz. Vratite se na perone i videćete stepenište
koje vodi u pothodnike preko kojih se prelazi sa perona na peron. Sve je
obeleženo. Inače, osmi kolosek vam je odmah pored ovih najbližih kad siđete”,
vrlo detaljno je zbunjenoj gospođi objasnio radnik „Srbija voza”.
Da ovaj službenik
železnice nije jedini koji izlazi u susret putnicima koji se još ne snalaze
najbolje na „Prokopu”, naročito se videlo u peronskom delu. Na svakom koraku
stanično osoblje strpljivo, uz široke osmehe dočekivalo je putnike, smirivalo
ih i usmeravalo – železničari su preuzeli i ulogu vodiča. Najdinamičnije je
bilo u čekaonici i na blagajnama „Prokopa”.
„Gospodine, imate
dovoljno do polaska voza. Još nije postavljen, biće na šestom koloseku. Vidite,
to vam je onaj kolosek tamo, samo treba da prođete ispod i za minut ste kod
njega”, ukazivala je službenica jednom od putnika.
Savet koji
železničko osoblje trenutno najviše ponavlja u „Beograd centru” jeste da
putnici na info-tablama prate broj koloseka na kome je njihov voz, a ne broj
perona na koji se izlazi. To je zaista važno da znaju jer na primer na peronu
četiri čekaju putnici čiji vozovi polaze sa šestog i sedmog koloseka.
Kako se zbog većeg
obima saobraćaja od pre dva dana putnici neprestano smenjuju na dve blagajne
„Prokopa”, službenici na stanici su karte počeli da izdaju i u jednoj od
kancelarija preko puta blagajni. U samoj čekaonici, čini se, ima dovoljno mesta
za sedenje, što poslednjih godina nije bio slučaj na dosadašnjoj Glavnoj. Mesta
za sedenje ima i na peronima, kojima kao i na staroj stanici neprekidno
patroliraju policajci.
Jedna od prednosti
nove stanice je i što na svakom peronu postoje elektronske info-table na kojima
su istaknute informacije o broju prvog narednog voza koji će poći sa tog
koloseka, ali i o relaciji, vremenu polaska i eventualnom kašnjenju, što takođe
nije postojalo na staroj stanici.
Vrlo vidljivi
info-panoi, info-table i znakovi sa usmerenjima postoje i ispred stanice.
Nedaleko od ulaska u samu stanicu konačno je napravljeno i taksi stajalište
koje je, kako saznajemo, osposobljeno posle dopisa „Srbija voza”.
Ali, neki bitni
detalji, koji ne zavise od „Srbija voza”, ipak i dalje nedostaju novoj
centralnoj stanici. Putnici oko same stanice još nemaju nijednu prodavnicu,
kiosk i ugostiteljski objekat, što je postojalo na Glavnoj na Savskom trgu.
Na najbolji način
nadležni, iako su to najavili, za sada nisu rešili pitanje veze javnim prevozom
između „Beograd centra” i ostatka grada. Deo putnika, pre svega oni koji dolaze
iz inostranstva, kako se juče moglo čuti na „Prokopu”, zameraju što je javni
prevoz sa nove centralne stanice redak i loš, ali i što nisu istaknute mape
grada sa usmerenjima.
02.07.2018.
(politika.rs)
No comments:
Post a Comment