Posle nekoliko meseci u inostranstvu, uspeo sam
ponovo da putujem vozom kroz moju Bačku. Destinacija je Bačka Palanka, većinu
puta sam prešao vozom i to do Gajdobre. Stiže putopis stanja pruge i stanica na
pruzi Sombor-Bogojevo-Gajdobra-Novi Sad.
Ovo putovanje sam obavio u novembru 2019. godine!
Na vreme sam stigao
na železničku stanicu u Somboru. Dočekala me je lokomotiva, sada je bila oslobodjena
od korova, žbunja. Stanični peron je pust, nigde žive duše.
Zgrada stanice je
isto tako lepa kao da je juče izgrađena. Još uvek stoji oznaka da je zabranjeno
fotografisanje, sa tablom iz XIX veka.
Jutarnji voz RE
5411 iz Sombora za Novi Sad preko Bogojeva kretao je nekoliko minuta posle
sedam sati. Pre polaska je stigao RE voz iz Novog Sada preko Vrbasa, sa svega nekoliko
putnika. Ponovo je radovan saobraćaj, ali vreme putovanja i red vožnje su takvi
da radnicima ne odgovaraju.
Uslikao sam
nekoliko fotografija stanice i dizel-motornih garnitura i ušao u moj voz.
Od remonta
devedesetih tu duže vreme nije bilo saobraćaja i pruga je u solidnom stanju,
max brzina većinom trase je 80 km/h negde i po 100 km/h.
Usputne stanice.
Prigrevica, selo u
opštini Apatin
Sonta, selo takođe
u opštini Apatin
Bogojevo, velika
železnička stanica na samoj granici sa Hrvatskom
Bogojevo Selo,
stanica u selu, imala je nekada i lepši izgled
Karavukovo,
renovirana stanica u opštini Odžaci
Odžaci Kalvarija,
stanica na severu gradića
Odžaci, stanica sa
teretnim saobraćajem
Ratkovo, selo u
odžačkoj opštini
Parage, selo u
opštini Bačka Palanka
Gajdobra, selo u
opštini Bačka Palanka, gde se račva pruga, južni krak vodi do Palanke, a istočni ka Novom Sadu.
Pruga
Gajdobra-Bačka Palanka je remontovana, na trasi su betonski pragovi, danas van
putničkog saobraćaja. Nekada je prolazilo nekoliko teretnih vozova, danas
nažalost nema ni toga. Od Gajdobre do Bačke Palanke putovanje nastavio busom.
Pre nekoliko godina
(2015) obišao sam železničku stanicu u Bačkoj Palanci. Zgrada stanice Stara
Palanka je u očajnom stanju, što se da videti i na slikama.
Međutim, pruga koja
vodi do ove stanice je remontovana, tada nisam video ni jedan vagon, stanica je
bila pusta.
Dok je recimo stanica
Bačka Palanka blizu centra grada, kako na karti vidite pruga vodi od stanice
Stare Palanke do pomenute stanice.
Tu pruga prolazi kroz ulice, negde se ni pruga ne vidi, potonula je u zemlju, negde je urasla i u korov.
Tu pruga prolazi kroz ulice, negde se ni pruga ne vidi, potonula je u zemlju, negde je urasla i u korov.
Posedujem knjigu
reda vožnje od pre rata, 1989.godine, još je iz Bačke Palanke saobraćao voz za
Sombor, najverovatnije šinobus.
Veliko je pitanje zašto su remontovali prugu, a
sada je ne koriste...glava puna pitanja, a odgovora nema, to je želenica na
Balkanu!
08.04.2020
(Keszég Kornél)
08.04.2020
(Keszég Kornél)
No comments:
Post a Comment