Foto: Buljovčić Josip |
Železnički saobraćaj u Srbiji zbog loše infrastrukture, nedovoljno rasprostranjene mreže, nedostatka
udobnih putničkih vagona ne utiče naročito na transport putnika. Ali, u nekim
delovima države je drugačije, upravo na severo-zapadnom delu Vojvodine.
Sombor, poznat
kao najzeleniji grad nekadašnje Jugoslavije, poznati ravangrad, umesto da
iskoristi svoje kapacitete, danas doživljava možda najteži period od postanka
kao slobodni kraljevski grad. Nema investitora a samim tim ni investicija. Danas u gradu funkcioniše samo
jedna fabrika, ostalo je dovedno do propasti.
Sa nedostatkom
fabrika i radnih mesta, ljudi su potražili nov dom, najčešće u Novom Sadu i
Beogradu. Danas masovno odlaze u inostranstvo.
Subotica je u
istim tendencijama, ali odatle više iseljavaju u inostranstvo. Zašto spominjem
sve ovo u tekstu,u kojem želim izneti pozitivan stav.Zato, jer bi moglo biti mnogo bolje, da su ljudi ostali
u svojim selima, gradovima.
INFRASTRUKTURA
Nasuprot ostalim
delovima zemlje, na relaciji Sombor-Subotica maksimalna brzina je izmedju 70-80
km/h, što je znatno više od proseka koji je u Srbiji oko 40 km/h. Na
magistralnim rutama ne prelazi 20-40 km/h, na sporednoj, regionalnoj ruti
dvostruko više! Treba naglasiti da je ova relacija neelektrifisana.
PUTNIČKI VOZOVI
Na relaciji
Sombor-Subotica već dugi niz godina
saobraćaju novi dizel-motorni vozovi iz Rusije. Sa njihovim dolaskom je znatno
povećan broj putnika i na ovoj relaciji.
Vozovi su udobni,
radi grejanje, dobro radi klima u letnjem pariodu, svi uslovi su ispunjeni za
dobro putovanje.
RED VOŽNJE
Red vožnje unazad
par godina se značajno ne menja, odraz je kretanja putnika, i ispunjava zahteve
putnika. Povećan broj putnika je petkom, nedeljom i ponedeljkom. Tim danima
putuju srednjoškolci i studenti. Same slike vam prezentuju kako izgleda voz
jedan takav dan.
CENA KARATA
Jedan, ali
najznačajni razlog jeste cena prevoza. Dok karta u jednom pravcu košta više od
500 din. autobusom, cena vozne karte Sombor-Subotica je 256 din., dakle, upola
manje.
Kad pogledate ove fotografije, možete zaključiti, da tu još ljudi
koriste železnicu, zahvaljujući solidnoj infrastrukturi, dobrim vozovima, redu vožnje. Ipak treba
naglasiti da tu ima potrebe za analizu za unapredjivanjem, dopunu reda vožnje,
dok gde putnici ne koriste vozove,pažnju treba preusmeriti na one delovima gde
ljudi putuju vozom!
30.11.2107.
Keszég Kornél
No comments:
Post a Comment