U ovom delu
putopisa čitajte o uslugama rumunske železnice, interregio vozovima i rumunskoj
ravnici, cenama karata i kvalitetu IR vozova.
U predhodnom tekstu sam pisao o stanici, o tome kako sam doživeo grad.
Sada ću Vam predočiti kakvi su rumunski vozovi, i voz kojim sam putovao.
Ruta voza IR1631 Bucuresti-Brašov |
Ujutru sam stigao na stanicu u Bukureštu, kupio sam kartu i doručkovao. Moram pohvaliti
restoran brze hrane, koji se nalazi na stanici, odmah sa leve strane (ako posmatramo
sa perona). U ovom restoranu se može kupiti sendvič sa pohovanom šniclom za 5
rumunskih leja (oko 1,2 eura), cena prihvatljiva, i hrana je ukusna. Takodje,
kolu možete kupiti na stanici za istu cifru kao i kod nas. Na stanici se nalazi
nekoliko trafika, ali je ipak povoljnija prodavnica! Obišao sam je, cene su
identične kao u Srbiji, a ne zaboravite, nalazimo se u centru Bukurešta, u EU.
Samo naše plate ne prate EU plate!
BUKUREŠT: Moj InterRegio voz |
Postavljen je moj IR voz, kojim ću potovati do Brašova. To je prvi
jutarnji interregio voz, kod nas bi ga zvali IC voz. Mora se izvršiti doplata
za viši rang, tako da je cena voza ustvari dvostuko veće nego u regionalnom
vozu. Nisam mogao uhvatiti jutarnji regio tako da sam imao priliku da vidim IR
voz. Voz je bio salonskog tipa, uz kartu ide obavezna rezervacija, a svako
sedište ima priključak za struju. Sedišta su uredna, deluje kao da ste u
autobusu. Čisto, uredno, baš je udobno za putovanje.
Moje putovanje trajalo 2 sata i 40 minuta, i prešao sam 166 km, evo i
slika karte.
Na ovom linku možete videti jednu analizu rumunskih daljinskih vozova,
preporučujem onima koje to interesuje.
Sistem rezervisanja mesta je prve karte izbacio na sredinu voza - mesto
sam dobio na samoj sredini vagona, gde se nalazio i sto! Kako smo krenuli ka
Brašovu, vagon se postepeno punio.
Ovako je izgledao moj IR voz iz Bukurešta do Brašova |
Radoznalost me je vukla da pogledam WC - znatno je kvalitetniji nego
MAV-ov na relaciji Cluj-Budimpešta. Wc je zatvorenog sistema, dok je MAV-ov
klasičan.
Pruga od stanice Gara du Nosd do Brašova je jako dobra, dvokolosečna.
Medjutim, kako se približavamo planinskom delu, pruga postaje sve lošija i
usporava se brzina vagona do max. 50 km/h.
Kako se voz penje na Karpate, okružuje nas prelepa priroda, sneg koji je
padao par dana pre, još se uvek zadržao na šumama. Pitao sam se kakav li je tek
vazduh u ovakvoj prirodi.
Poznat ski centar Sinaja, gde MAV nudi povoljne karte, svakako će biti
cilj mog sledećeg putovanja u Rumuniju-visoke planine, i stil gradnje je iz
doba Austro-Ugarske, prelepo je i svima preporučujem!
Nekoliko slika sa tog dela pruge.
Primećujem da je železnička infrastruktura u Rumuniji generalno loša.
Interesantno je da je Bugarska uspela više milijardi evra povući iz EU fondova
za rekonstrukciju železničke mreže, dok se o tome u susednoj Rumunji ne može
niti čitati niti videti...
Posle nekoliko dana boravka u Besarabiji (Moldaviji), i Bukureštu, jedva
sam čekao da se vratim na „naše“ područje, teritorije nekadašnja
Austro-Ugarske. Šta da Vam kažem, kako smo prešli preko Karpate, odmah se
primećuje naš stil gradnje. Sve stanice su identične, kao da ste u Madjarskoj
ili u Vojvodini.
Kako voz prelazi vrh, i kako počinjemo da silazimo nizbrdo, priroda biva
lepša, možda bi bilo interesantno da postoji turistički voz na toj relaciji,
koji sporo ide, da se usput fotografijama beleži ova panorama, zaista je prelepa.
Stanicu je izgradjena u vreme komunizma, soc-realističkog je stila.
SUMMA, SUMMARUM
Pohvala u svakom
pogledu, za usluge na IR vozu, uz novac putnik dobije realnu uslugu, i to se
vidi u toku putovanja, jer se napuni vagon putnicima, do zadnje stanice, što se
u Srbiji baš i ne može desiti. Da ne govorimo u nedostatku daljinskih vozova u
Srbiji. Ko bude se odlučio za daljinske vozove u Rumuniji neće se pokajati,
sigurno!
Keszég Kornél
03.11.2017.
No comments:
Post a Comment