„Ovaj MAV više nije taj MAV“ je bila
rečenica kojom je otvorena konferencija za štampu koja je nedavno održana u
Budimpešti. Čini se da ovo nije bila isprazna fraza jer se nazire veliki
preokret u mađarskoj državnoj železničkoj kompaniji. U toku je nabavka 40 novih
šestodelnih motornih vozova na sprat a pored ove nabavke novih vozova istovremeno
traje i obnova i remont starih putničkih kola.
Posle dužeg iščekivanja stižu novi IC
plus putnički vagoni koji će se serijski proizvoditi u gradu Solnoku (Szolnok).
Prema najnovijim informacijama proizvodiće se dva tipa vagona, vagon drugog
razreda sa prostorijama sa više namena i vagon prvog razreda sa bifeom,
odeljcima prvog razreda pa čak i odeljcima “First plus”.
Novi vagoni će imati identičan
spoljašnji dizajn i boje kao i novoremontovani CAF vagoni, koje vidite na slici.
Prostor za bicikle će biti označen velikim znakom. U vagonu su obezbedjena tri
mesta za putnike u kolicima kaoi dva odeljka za porodice sa decom u kojima je
predviđen prostor za dečija kolica.
Drugi tip IC plus vagona je putnički
vagon prvog razreda u kome će putnicima pored standardne usluge prvog razreda
biti ponuđen dodatni komfor sa uslugom
„First plus“ što će biti nova punuda Mav-a namenjena poslovnim ljudima. U
vagonu će biti i bife, sa ne tako velikom meni ponudom kao u restoranima na EC
vozovima (u EC Hungaria npr.) u kom će u ponudi putnicima biti jednostavnija
hrana i piće. U vagonu će biti smeštena dva odeljka prvog razreda za putnike koji
vole mirno putovanje i tišinu, gde će biti zabranjen glasan razgovor kao i
ragovor mobilnim telefonom.
Pojava dva nova tipa putničkih kola u
floti Mav start kompanije otvara novu perspektivu i označava početak nove ere.
Ovaj tip vagona proizvod je Mav kompanije, njenih inženjera, a sam Mav će
ujedno biti proizvođač ovih IC plus vagona što je zaista retkost na ovim
prostorima. Sve poslove oko njihove proizvodnje radiće domaće mađarske
kompanije i domaća radna snaga.
24.05.2017.
(Keszég Kornél)
No comments:
Post a Comment