Novi red
vožnje vozova i autobusa grupe MAV-Volan za 2022/2023. stupio je na snagu u
nedelju, 11. decembra. Mesec dana pre promene reda vožnje, to preduzeće je
objavilo nove redove vožnje, ali je u međuvremenu novoosnovano Ministarstvo
građevinarstva i saobraćaja preuzelo vršenje vlasničkih prava nad državnim
javnim prevozom, uključujući i grupu preduzeća. Ministarstvo se konsultovalo sa
rukovodiocima grupe kompanija, tokom kojih su donete važne odluke o promeni
rasporeda. Raspored MAV-START stupiće na snagu kako je ranije najavljeno,
međutim, ministarstvo ga, zajedno sa grupom MAV-Volan, stalno revidira kako bi
se saobraćaj vozova prilagodio ciljevima ekonomskog razvoja i društvenim
potrebama.
Volanbusz, u
skladu sa očekivanjima kupca, Ministarstva građevinarstva i saobraćaja, nastoji
da razvije najpovoljnija rešenja za sve zainteresovane strane. Povratne
informacije putnika i kupaca su veoma važne za kompaniju, zbog čega u svakom
slučaju ispituje komentare vezane za red vožnje ili promene reda vožnje. U
Volanbuszu, ranije najavljene promene neće stupiti na snagu u oblastima
Godollo, Aszod, Bag i Tura. Kao rezultat pregleda izveštaja putnika i komentara
javnosti dobijenih iz pogođenih naselja u regionu, red vožnje autobusa će
ostati nepromenjen. Druga promena, suprotno onome što je ranije najavljeno,
jeste da novi autobusi 766 najavljeni između železničkih stanica Etjek i
Biatorbađ neće polaziti od 11. decembra, već će novi polasci biti uvedeni kasnije.
UNUTRAŠNJI SAOBRAĆAJ
Razvoj linije Budimpešta―Hatvan―Miškolc
Nova pruga, dužine 2,7 km, izgrađena je između železničkih stanica Budapest-Keleti i Kobanya-Felso, što može da zadovolji dodatne zahteve kapaciteta novog reda vožnje.
Nastavak prevoza putnika između Vaca i Asoda
Novi vozovi saobraćaju između Vaca i Asoda, pa će od 11. decembra biti nastavljen prevoz putnika na liniji 77, koja je obustavljena od 2009. godine. Svakodnevno saobraća 7 pari vozova S77 u rasporedu koji prvenstveno služi potrebama studenata i profesionalaca.
Budimpešta–Debrecen – novi Civis InterRegio
Novi vozovi Civis InterRegio voze svaki sat između železničke stanice Budimpešta-Njugati i Debrecena, obično sa modernim FLIRT motornim vozovima.
Prvoklasni premijum IC+ kola za Pečuj
Od sada, InterCiti vozovi će se jednoobrazno zvati Mecsek IC, a saobraćaće i IC+ vagoni sa prvoklasnim premijum i bistro sekcijama. IC+ kola sa prvoklasnim premijum i bistro odeljcima takođe voze u InterCitiju umesto trenutnih prvoklasnih IC kola. IC Pečuj mesečno koristi 150.000-270.000 putnika, tako da je uvođenje usluge bistroa za njih značajan korak napred.
U periodima najgušćeg saobraćaja u petak i nedelju, pored IC+ vagona, aktuelni vagon 1. klase saobraćaće i u pojedinim vozovima IC sa velikim prometom putnika.
Kompaktan, ali dobro opremljen bistro deo nalazi se na kraju vagona, gde se putnicima nude razna bezalkoholna pića, alkoholna pića, topla pića, kao i jednostavna, sveže pripremljena jela, sendviči, slatkiši i čips.
U vagonima 1. razreda pored karte potrebna je rezervacija sedišta i doplata za IC voz. U odeljcima 1. razreda IC premijuma, pored doplate za IC i rezervacije sedišta obavezna je doplata od 1.000 Ft.
Predgrađe Budimpešte uveče i vikendom
Putnički saobraćaj na prigradskim linijama oko Budimpešte dinamično raste zahvaljujući brojnim razvojnim projektima i skoro isključivo korišćenju savremenih motornih vozova. U skladu sa potražnjom putnika, vozovi će saobraćati češće na prigradskim linijama sa najgušćim prometom radnim danima u večernjim satima i tokom dana vikendom zbog promene reda vožnje.
Produženje vremena rada na daljinu
U međugradskom saobraćaju broj putnika je u porastu, a postoji i sve veća potražnja da se kući iz velikih gradova na selu do Budimpešte ili susednog velikog grada, i obrnuto, može stići čak i kasnije od uobičajenog poslednjeg voza oko 18-19 časova. Iz tog razloga, produženje radnog vremena InterCitija između Budimpešte i Segedina na jesen uslediće i nakon promene rasporeda.
Promene linije Dombovar—Gyekenyes
Između
Dombovara i Kapošvara tokom dana, železnička kompanija kreira dvočasovni
takstni red vožnje sa ujednačenim rasporedom stajališta. Pri tome, vozovi
obezbeđuju 10-minutno presedanje u Dombovaru za InterCiti vozove do Budimpešte.
MEĐUNARODNI SAOBRAĆAJ
Novi železnički red vožnje, koji će stupiti na snagu 11. decembra, donosi nekoliko poboljšanja i promena ne samo na domaćem, već i na međunarodnom planu.
Jedna od najvažnijih inovacija reda vožnje 2022-2023 u međunarodnom saobraćaju je da će se novom nemačkom gradu iz Budimpešte stići noćnim vozom bez presedanja: od decembra će Kalman Imre EuroNight ići u Štutgart umesto u Minhen, stići u glavni grad pokrajine Baden-Virtemberg preko Augsburga, Ulma i Gepingena. Ovim će MAV-START-ova značajna mreža noćnih vozova nastaviti da raste i biće stvorena nova, pogodna direktna veza za mađarsku dijasporu u južnoj Nemačkoj, kao i za putnike koji obilaze znamenitosti ili poslovne putnike. Voz u sastavu ima sedeća, ležeća i spavaća kola, na glavnu stanicu u Štutgartu stiže u 8.37 časova i polazi odatle za Budimpeštu u 20.29 časova.
U pravcu zapadne Evrope, vreme polaska vozova koji saobraćaju za Slovačku, Češku, Nemačku preko Šoprona, Parkanja, Bratislave biće malo izmenjeno od 11. decembra zbog radova na izgradnji koloseka na slovačkoj železničkoj mreži: red vožnje Metropoliten i Hungaria EuroCiti vozova, kao i Metropol EuroNight vozova menja se za nekoliko minuta.
Bathori EuroCiti, koji povezuje Varšavu i Terespol sa Budimpeštom preko Šoprona, takođe će se razlikovati za nekoliko minuta od sadašnjeg.
Uglavnom će se promeniti red vožnje vozova malograničnog saobraćaja prema Transilvaniji, prilagođavajući se potrebama putnika, a pristup Aradu će se nastaviti poboljšavati.
Železnički par Zarand InterCiti, koji je do sada saobraćao samo između Solnoka i Arada, ići će od i do železničke stanice Keleti, tako da u Arad možete stići iz glavnog grada već ujutru, a dovoljno je da odatle krenete kući u kasno popodne. Putnički voz koji putuje od Debrecina do Satmarnemetija preko Ermihalifalve polaziće jedan sat ranije (8:05) i stizati (20:00), tako da će polaziti iz Budimpešte u 5:23 i stizati kasno uveče - sa presedanjem u Debrecinu - čineći severni deo Partiuma pristupačnijim. Između Matesalke i Nagykaroly, dva para putničkih vozova nastavljaju da saobraćaju između Mateszalke i Nagykaroly - od ukidanja rasporeda tokom epidemije.
Prema Hrvatskoj, na železničkoj pruzi Pečuj-Viljanji-Osijek, biće uspostavljena nova međunarodna veza, ponovo će saobraćati 4 para vozova dnevno, 1 par vozova ujutru i 3 para vozova u popodnevnim satima. Biće izmenjen i red vožnje između Budimpešte i Zagreba, jer će, na osnovu odluke hrvatske železničke kompanije, međunarodni InterCiti vozni par Gradec-Topart tokom godine saobraćati samo između Budimpešte i Gyekenyesa (Đekenjesa).
Biće izmenjen i red
vožnje malograničnih vozova u pravcu Slovenije. Zbog slabog iskorišćenja, neki
vozovi više neće prelaziti granicu.
BUDIMPEŠTA RED VOŽNJE MEDJUNARODNIH VOZOVA |
||||||
Stanica |
Vr. polaska |
Rang voza |
Broj polaska |
Ime voza |
Desti-nacija |
Vr. dolaska |
K |
05:10 |
IC |
371 |
Zarnád |
ARAD |
11:01 |
NY |
05:29 |
EC |
280 |
Metropolitan |
PRAHA HL.N |
12:37 |
K |
05:40 |
B |
346 |
Dacia |
WIEN HBF |
08:21 |
K |
06:25 |
IC |
182 |
Hernád |
KOŠICE |
10:03 |
K |
06:40 |
RJX |
162 |
Railjet |
ZÜRICH HBF |
17:20 |
K |
07:10 |
IC |
73 |
Traianus |
BUCURESTI
NORD |
23:49 |
NY |
07:29 |
EC |
252 |
Hungária |
HAMBURG
ALTONA |
21:34 |
K |
07:40 |
IC |
367 |
Hargita |
BRASOV |
23:24 |
K |
07:40 |
RJX |
60 |
Railjet |
MÜNCHEN
HBF |
14:32 |
K |
07:40 |
IC |
1748 |
Hargita |
TARGU
MURES* |
19:20 |
K |
08:15 |
IC |
312 |
Mura |
GRAZ HBF |
13:20 |
NY |
08:19 |
EC |
130 |
Báthory |
TERESPOL
(WARSZAWA) |
12:04 |
K |
08:30 |
IC |
190 |
Hernád |
KOŠICE |
12:03 |
K |
08:40 |
EC |
140 |
Hortobágy |
WIEN HBF |
11:21 |
DE |
09:00 |
IC |
246 |
Citadella |
LJUBLJANA |
16:35 |
K |
09:10 |
IC |
75 |
Fogaras |
BRASOV |
22:46 |
NY |
09:29 |
EC |
278 |
Metropolitan |
PRAHA HL.N |
16:37 |
K |
09:40 |
RJX |
62 |
Railjet |
MÜNCHEN
HBF |
16:32 |
K |
10:30 |
IC |
192 |
Hernád |
KOŠICE |
14:03 |
K |
10:40 |
EC |
142 |
Liszt
Ferenc |
WIEN HBF |
13:21 |
K |
11:10 |
IC |
375 |
Maros |
ARAD |
16:32 |
NY |
11:29 |
EC |
276 |
Metropolitan |
PRAHA HL.N |
18:37 |
K |
11:40 |
RJX |
64 |
Railjet |
MÜNCHEN
HBF |
18:31 |
K |
12:30 |
IC |
184 |
Hernád |
KOŠICE |
16:03 |
K |
12:40 |
EC |
144 |
Csárdás |
WIEN HBF |
15:21 |
K |
13:10 |
IC |
377 |
Béga |
TIMISOARA
NORD |
19:36 |
NY |
13:29 |
EC |
274 |
Metropolitan |
PRAHA HL.N |
20:37 |
K |
13:40 |
EC |
143 |
Transsylvania |
CLUJ
NAPOCA |
22:23 |
K |
13:40 |
RJX |
66 |
Railjet |
MÜNCHEN
HBF |
20:31 |
K |
14:30 |
IC |
196 |
Hernád |
KOŠICE |
18:03 |
K |
14:40 |
EC |
146 |
Transsylvania |
WIEN HBF |
17:21 |
K |
15:10 |
IC |
79 |
Muntenia |
BUCURESTI
NORD |
08:06 |
NY |
15:29 |
EC |
274 |
Metropolitan |
PRAHA HL.N |
22:35 |
DE |
15:35 |
IC |
204 |
Agram |
ZAGREB |
22:10 |
K |
15:40 |
RJX |
68 |
Railjet |
MÜNCHEN
HBF |
22:31 |
K |
16:15 |
IC |
310 |
Drava |
LJUBLJANA
(via Graz) |
00:56 |
K |
16:30 |
IC |
186 |
Hernád |
KOŠICE |
20:03 |
K |
16:40 |
EC |
148 |
Semmelweis |
WIENHBF |
19:21 |
K |
17:10 |
IC |
379 |
Kőrös |
ARAD |
22:32 |
NY |
17:29 |
EC |
270 |
Metropolitan |
PRAHA HL.N |
00:19 |
K |
17:40 |
IC |
407 |
Corona |
BRASOV |
09:43 |
K |
17:40 |
RJX |
42 |
Railjet |
SALZBURG
HBF |
22:59 |
K |
18:30 |
IC |
188 |
Hernád |
KOŠICE |
22:03 |
K |
18:40 |
EC |
340 |
Lehár |
WIENHBF |
21.18 |
K |
19:10 |
IC |
473 |
Ister |
BUCURESTI
NORD |
11:19 |
NY |
19:29 |
EN |
476 |
Metropolitan |
BERLIN
(BRECLAV) |
09:59 |
NY |
19:29 |
EN |
476 |
Chopin |
WARSZAWA
(KRAKKOW) |
09:34 |
K |
|
RJX |
264 |
Railjet |
WIENHBF |
22:21 |
K |
20:40 |
EN |
50462 |
Kálmán Imre |
STUTTGART
HBF |
08:37 |
K |
20:40 |
EN |
40462 |
Kálmán Imre |
ZÜRICH HBF |
08:20 |
K |
22:45 |
B |
347 |
Dacia |
BUCURESTI
NORD |
15:05 |
K |
22:45 |
B |
405 |
Corvin |
CLUJ
NAPOCA |
08:19 |
AGENDA |
||||||
K- Stanica
Budapest-Keleti NY-
Stanica Budapest-Nyugati DE-
Stanica Budapest-Deli |
IC –
Intercity voz B – brzi
voz EC –
Eurocity voz EN –
Euronight voz RJX –
Railjet |
(Keszég Kornel)
15.12.2022
No comments:
Post a Comment