U
ovom tekstu će te čitati (i videti slike) o dnevnom vozu koji vozi iz Brašova
za Budimpeštu, o medjunarodnom vozu kojim sam se vozio od Brašova do Kluža, uz
reku Olt, u dolini Hargite, gde Mađari žive, iako su 1000 km od Budimpešte. U
tom delu Transilvanije Madjari čine od 80-100 % stanovništva.
Jako je interesantan bio i ovaj deo
putovanja kroz dolinu reke Olt: prelepe planine Hargite, pašnjaci, šume. Ovo je
jedan od najlepših delova Transilvanije, i cele Rumunije.
Jutarnji voz kreće ranom zorom iz
Brašova. Da bih stigao, morao sam napustiti hostel po mrklom mraku, jer tako
rano gradski prevoz ne vozi često, a nisam hteo uzeti taksi. Potrebno mi je
bilo nepunih sat vremena peške...i nije neka daljina.
Krenuo sam iz hostela dok su svi spavali,
nikoga nije bilo na recepciji. Naravno, izgubio sam se na raskrsnici, kad sam
je prolazio ispod puta. Po mraku se nisam mogao nikako orijentisati. Zaustavio
sam radnike koji čekali gradski bus. Pitao sam ih na rumunskom kako doći do
železničke stanice "Gara centrale“, bome nisu znali kojim putem da idem.
Nekako sam uspeo uloviti pravi put, i na vreme, za cirka 50 minuta stigao do
stanice, koja je već puna bila putnika.
Pola sata pre polaska je voz već bio
postavljen, svi vagoni MAV Start kompanije, dobro poznati plavi vagoni. Ušao
sam i seo u moj vagon i kupe. Ovaj medjunarodni voz unutar države se tretira
kao IR (interregio voz), tako da je obavezna rezervacija. Slučaj je hteo da mi
na ovoj ruti saputnik u kupeu bude železničar iz Županije Kovasna, gde su isto
pretežno Madjari. Železničar baš radi na toj stanici koja vodi na granicu
nekadašnje Madjarske Kraljevine, takozvanu „1000. godišnju granicu“, gde sam
planirao da navratim jednom, ali sad nikako nisam mogao da uvrstim u program.
Kakva slučajnost da u toku putovanja, ja
kao vozoljubitelj, u kupeu imam železničara! Spriljateljili smo se odmah, a kad
sam mu ispričao svrhu mog putovanja, i šta mi je hobby, pozvao me je dogodine
kod njega u goste. Povešće me na 1000. godišnju granicu, gde je MAV obnovio
železničku stanicu, poslednju koja je nekad bila granica sa Rumunijom. Evo
slika o toj stanici, ali slike nisu moje.
Raspričali smo se tako da nam je 7 sati
putovanja je prošlo za čas! Usput smo videli lepu prirodu. Ipak, moram
spomenuti da je ruta izmedju Brašova i Kluža jako loša, voz se kreće brzinom od
30-50 km/h, kao u Srbiji. Rumunija za ovaj region ne ulaže puno, zna se zašto,
ali o tome ne bih detaljnije, da ne budem pogrešno shvaćen.
Nakon 7,5 sata putovanja stižem u glavni
grad Transilvanije, u Cluj-Napoca (Kluž), grad poput Novog Sada. Zvanično nije
glavni grad Transilvanije, ali funkcijalno je tako, centar regije. Dvadeset
posto stanovništva čine Madjari, ali u samom centru grada sam baš često čuo
madjarski jezik, iskreno, jako mi je bilo drago.
VOZOVI
NA RELACIJI: BRASOV – CLUJ NAPOCA
Nekoliko informacija vozoljubiteljima, i
putnicima: izmedju Brašova i Kluža
saobraća dnevno 8 vozova, medju kojima su i medjunarodni, a postoji i više ruta
izmedju ova dva grada.
Ja sam putovao jutarnjim vozom, tj.
dnevnim vozom za Budimpeštu IR 366. Krenuo sam u 07:03 iz Brašova a u 14:25 stigao u Kluž. Ovaj voz
saobraća na teritoriji Transilvanije u kojoj ima dosta Madjara, da bi napunili
voz za Budimpeštu.
Takodje, postoje i vozovi koji saobraćaju
drugom trasom, preko Šegešvara, ta trasa je 50 km kraća. Vidite železničku
kartu koju sam kupio.
O gradu Kluž u narednom tekstu.
SUMMA,
SUMMARUM
Sa
putovanja na relaciji Brašov-Kluž jako mi je bilo drago da sam sreo pomenutog
železničara, takve sam informacije saznao koje ni u jednim novinama ne bih
pročitao, i sve to uz panoramu prelepe prirode! Putovanje u Kluž je bilo pravi
užitak, a 6-7 sati je prošlo brzo da nisam ni osetio.
6.12.2017.
No comments:
Post a Comment