Tuesday, April 12, 2016

MAĐARSKA: Kompanija Gysev kupila 26 polovnih austrijskih vagona

Mađarska kompanija Gysev kupila je 26 polovnih putničikih vagona serije Bmz 21-90 od austrijske kompanije ÖBB. Vagoni su iz davnih sedamdesetih godina ali su modernizovani u periodu od 2001. do 2009. godine kada su i osposobljeni za brzine od 160 do 200 km/h a povučeni iz saobraćaja zbog puštanja u rad novih Railjet vozova.

Ovako će izgledati remontovani  vagoni

Kompanija Gysev održava IC linije između Budimpešte i zapadnih delova Mađarske sa dosta zastarelim vagonskim parkom.

Ovi ex ÖBB vagoni posle manje promene dizajna dobiće spoljašnje
žuto-zeleno bojanje koje nose sva vozila firme Gysev a biće i manjih promena u enterijeru. Neke od promena na vagonima biće urađene na sugestiju ljubitelja železnice u Mađarskoj. Očekuje se da će vagoni biti pušteni u saobraćaj krajem leta ove godine.

Ovako izgledaju sada odeljci
Osam vagona će dobiti odeljak prvog razreda, po pet odeljaka po vagonu tako da će tih osam vagona dobiti oznaku ABmz. Ostalih 18 vagona biće isključivo drugog razreda. Sedišta u odeljcima prvog razreda biće od vrhunske kože, a držačii prtljaga umesto od metala biće od stakla.

Ovako bi mogao da izgleda drugi razred (po idejama vazoljubitelja)
Sastav IC vozova na relaciji Budimpešta-Šopron i Budimpešta-Sombathelj biće jedan vagon ABmz i dva Bmz vagona, kapacitet voza biće 30 sedišta prvog  i 168 sedišta drugog razreda.

Trenutno na pomenutim linijama saobraća jedna klasa Ap i dve Bp klase. Sadašnji kapacitet po vozu je 60 mesta prvog i 156 drugog razreda.

Ova obnova flote znatno će da poveća kapacitet kompanije Gysev. Pored ovih 26 vgona kompanija već poseduje 106 putničkih vagona.

Ovako bi mogao da izgleda prvi razred (po idejama vozoljubitelja)
Postojeći vagoni koji se sada upotrebljavaju na IC vozovima biće korišćeni u sastavu vozova niže kategorije tj. na ubrzanim i putničkim vozovima zapadne Mađarske.

Kompanije Gysev će posmatrati popunjenost IC vozova pa ukoliko se pojavi potreba  povećavaće se kapaciteti dodavanjem još jedne klase u udarnim terminima. Gysev planira da nabavi polovne vagone prvog razreda ali takvih vagona ÖBB trenutno nema u ponudi. ÖBB planira da pustii u saobraćaj nove railjet kompozicije na relaciji Beč-Salzburg  tako da će iz saobraćaja biti povučeno dodatnih  9 ADbmpsz, 18 Bmz,  27 Bpmz vagona svi oni EC kateorije. Za ove vagone Gysev je već zainteresovan.


Nekoliko informacija o kompaniji Gysev.

Kompanija Gysev osnovana je davne 1872. godine u doba Austro-Ugarske monarhije.  Nakon Prvog svetskog rata i raspada države firma je dovedena u tešku situaciju jer je njena mreža bila presečena novouspostavljenom granicom, Danas mađarska država ima 65,6% akcija u Gysevu, Austrija 28,2% i Štrabag SE 6,1%.
Kompanija Gysev trenutno raspolaže sa118 km pruga u sopstvenom vlasništvu kao i koncesiju na 399,7 km pruga. Ima preko dve hiljade zaposlenih, Za nekoliko godina skoro je udvostručila broj prevezenih putnika. U 2011. godini broj punika  bio je 3,4 miliona a u 2014. godini 6,132 miliona.

12.04.2016.
(Keszég Kornél)

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA