Friday, April 1, 2016

SRBIJA: Vožnja komforna karta jeftina iz Kikinde

Zašto je za kratko vreme udvostručen broj putnika banatskom prugom iz Kikinde ka Zrenjaninu? Četiri nove ruske garniture klimatizovane i prilagođene osobama sa posebnim potrebama.

NOVA, lepša priča o kikindskoj železnici od pre mesec dana. Tada, konkretno 12. februara, proradile su četiri moćne ruske dizelke na prugama u Banatu i, u poređenju sa istim lanjskim periodom, dupliran je broj putnika od Kikinde prema Zrenjaninu i dalje ka Beogradu, kao i na liniji od grada na Begeju do Vršca i od Vršca prema prestonici.

Samo za tri poslednja februarska dana na ovim relacijama evidentirano je 1.214 putnika, što je, u odnosu na istu prošlogodišnju deonicu, za 112 odsto više. Povećanje putnog promenta, kako kažu u "Srbija vozu", uslovili su prevashodno znatno povoljniji uslovi vožnje. Novi vozovi iz Rusije komforniji su od naših zastarelih kompozicija, poslednji put obnovljenih 1958. i četiri godine kasnije.
Dragana Stanković, iz "Srbija voza", napominje da Kikinđani sve više koriste železnički saobraćaj koji je u priličnoj meri prilagođen plitkom džepu osiromašenih građana. Uglavnom putuju prema Novom Miloševu, pa dalje, preko Novog Bečeja, do Zrenjanina.

- Broj prodatih karata za ove pravce u februaru je, u odnosu na prethodni mesec, veći za 63 odsto - napominje Stankovićeva. - Do Novog Bečeja se, primera radi, stiže za oko sat. Cena vožnje na ovim relacijama godinama se nije menjala. I, generalno, znatno je povoljnija u poređenju s cenama ostalog prevoza.

Nove, moderne, ruske vozne garniture nude maksimalne pogodnosti za putovanje. Prilagođene su svim kategorijama putnika, uključujući i osobe s posebnim potrebama, koje imaju adekvatno opremljena mesta. U udobnim vagonima nalaze se, između ostalog, i namenski prostor za bicikle i vakuum toaleti, a sistemi za regulisanje temperature vazduha besprekorno funkcionišu.

Jedini problem banatskih pruga je - njihova starost i dotrajalost. Zato vozovi, umesto da jure predviđenih 120 kilometara na čas, mile dotrajalim kolosekom - tri puta sporije. I taj veliki problem, obećavaju u železnici, jednog dana će se rešiti. Kada država bude imala para.

Kikinda je, s obzirom na geografski položaj, u 19. veku i do pred kraj prošlog milenijuma bila izuzetno važno železničko čvorište za širi region. Sada je, u tom smislu - "slepo crevo". Od pre oko četvrt veka, u sklopu razgradnje države, pre svega njene privrede, železnica je sve više gubila na značaju i ubrzano propadala. Vozovi su u potpunosti prestali da se kreću na sever ka Mokrinu i Banatskom Aranđelovu. Ne tako davno, usled nerentabilnosti, ukinuta je linija prema Rumuniji. Linija ka Subotici krajnje je nesigurna, čas radi, čas ne radi.

Vožnja vozom na realciji Kikinda - Novi Bečej u jednom smeru staje 160 dinara, dok je povratna karta 410 dinara. Putovanje od Kikinde do Zrenjanina košta 256 dinara, odnosno, s povratkom 410 dinara. Putovanje železnicom, u poređenju s autobuskim prevozom, na ovim relacijama jefitnije je i do 50 odsto.

14.03.2016.
(novosti.rs)

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA