Sunday, February 16, 2020

BALKAN: Priština-Skopje-Beograd (povratak kući)


Deveti tekst o mom prvom velikom putovanju na Balkanu. U ovom tekstu ću opisati kratko moje doživljaje sa povratka kući.

Po prvobitnom planu sam imao povratak preko Kos.Mitrovice. Ali zbog nedostatka dovoljnih informacija za bezbedno putovanje i prelaska granice odlučio sam da se vratim kući preko Skoplja.

PRIŠTINA-SKOPJE
Iz Prištine sam izabrao bus nazad za Skoplje. Na svakih pola sata-sat vremena je bilo busa. Da, to su bili uglavnom mini busevi, kombiji. Oni su shvatili ono što još u Vojvodini nisu, da samo tad mogu biti konkurentni na tržištu, ako ima češćih linija, ali teško je napuniti autobus od 55 sedišta.

Brzo se napunio bus i krenuli smo ka jugu. Usput je stao samo na nakoliko mesta. Uroševac i još nekoliko putnika ušlo. Stali smo na granici gde je kontrola brzo prošla i za dva sata i nekoliko minuta sam bio u Skoplju na autobuskoj stanici.


SKOPJE
Otišao sam u restoran gde sam i ranije ručao, pojeo porciju (kao što vidite na slici) i vratio se na stanicu. Železnička stanica je tad još bila u izgradnji, renovirali su.

Voz iz pravca Gevgelije je kasnio nekoliko minuta, do tad sam brzinski uspeo uslikati nekoliko vozova. (Pogledajte zadnje slike).


HELLAS EXPRESS (Skopje-Beograd)

Mogu reći da sam se smrzao i polako, fizički iscrpljen od intenzivne ture ušao u voz, smestio se u vagon sa grejanjem. Voz je krenuo i ya tren oka smo stigli do srpske granice. Odmah sam se pri prelasku javio kući da se ne sekiraju moji, sve je bilo u najboljem redu.


Od umora nisam mogao da zaspim. Video sam osvetljen grad Preševo, stanica je 4km udaljena od grada.

Tu je voz usporio i delovalo mi je kao da stojimo u mestu, posle Niša sam zaspao i do Beograda spavao.

16.02.2020
(Keszég Kornél)

POVEZANE TEME:

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA