Sunday, February 2, 2020

BALKAN: Vozom Skoplje-Priština



Sedmi tekst o mom prvom velikom putovanju na Balkanu. U ovom tekstu ću opisati kratko moje doživljaje sa putovanja IC vozom između Skoplja i Prištine.

Posle prepodnevnog trainspottinga i odmora, popodne sam imao voz za Kosovo, za Prištinu. Trenutno Kosovo ima međunarodnu železničku vezu samo sa Makedonijom. Tačnije, jedina međunarodna veza je IC voz između Skoplja i Prištine.

IC voz Skoplje-Priština
Samo po imenu je IC voz, tad kad sam ja putovao od Skoplja saobraćala je 661 dizel lokomotiva sa jednim putničkim vagonom MŽ, do pograničnog grada Hani Elezit (Đeneral Janković). Tamo smo posle kontrolo morali presedati u „švedjanku“ kosovskeih železnica i tako smo nastavili putovanje do Prištine.
Saputnici u vozu u mom kupeu su bili turisti iz Zapadne Evrope i jedan vojnik iz KFOR-a.

SKOPLJE: Dizellokomotiva na IC vozu Priština-Skoplje

Kad smo presedali u kosovski voz tu su ulazili lokalni putnici, i dok smo stigli do Prištine voz se potpuno napunio. Tada, kao i danas još je lošija železnička veza sa juga Kosova prema severu.



CENA PREVOZA
Kartu za Prištinu sam hteo kupiti na stanici, tamo su mi odgovorili da u vozu mogu da kupim kartu, ali samo do granice. Tako da je karta koštala 2,5 eura, a od granice do Prištine isto toliko.



BUS KONTRA VOZ
Povratak iz Prištine za Skoplje sutradan sam planirao busom, jer voz saobraća samo jednom dnevno i to ujutru, a hteo sam da obiđem i grad. Prvenstveno sam imao želju da se vozim ovim IC vozom, koju sam ispunio.

Na ovoj relaciji koja je dosta prometna, jer oko 2 miliona albanaca živi na Kosovu, dok u Makediniji oko njih 600.000. Migracije ljudi su velike, veliki je promet između dva grada. Dok se železnički saobraćaj odvija sa simboličnih par vozova, autobusa ima na svakih sat vremena, dok u nekom periodu u toku dana još češće.

Cena autobusa je isto 5 Eura, a popunjenost je skoro 100%. Svakako treba spomenuti da su većina autobusa ustvari mini busevi i kombi prevoz od 8-21 putnika, a liberalizovan je drumski saobraćaj, svaku liniju druga kompanija vozi.

Vreme putovanja između dva grada vozom je malo više od 3 sata, autobusom dva i po sata (90 km udaljenosti). Više informacije o železničkom saobraćaju između dva grada možete naći na web sajtu Železnica Serverne Makedonije i Kosovskih Železnica, dok o drumskom saobraćaju na web sajtu balkanviator.com.


02.02.2020
(Keszég Kornél)

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA