Sunday, July 14, 2019

BALKAN: Vozom Thessaloniki-Athen


Treći tekst je o mom prvom velikom putovanju na Balkanu. Putovao sam noćnim brzim vozom na relaciji Thessaloniki-Atina. Izabrao sam taj voz kako bih dobio dan za razgledanje.

Voz je kretao deset minuta pre ponoći. Imao sam BALKAN FLEXIPASS kartu, ali u sistemu grčke železnice uz kartu se prodaje i rezervacija mesta. Nisam imao informaciju da  putnicima koji već poseduju ovu povlasticu grčka železnica besplatno daje i rezervaciju, samo treba tražiti na šalteru! Zbog toga sam dva puta morao da ustanem i ustupim mesto, ali i pored toga  je ostalo praznih sedišta.





Dosta putnika koji se odluče za putovanje u glavni grad Grčke, putuju ovim noćnim vozom, jer je karta skoro upola jeftinija nego dnevnim vozom. Pre nekoliko godina je OSE sve linije preimenovao u IC voz, sa tim karta u jednom pravcu Thessaloniki-Athen poskupelo, prekoračio 50 EUR.

Noćni voz ima 8 putničkih vagona, od toga je jedan prve klase, a ostali su druge. Kapacitet voza je 30 mesta prvog razreda i 532 mesta drugog razreda. U sastavu noćnog regionalnog voza nema ni spavaćih ni kušet kola. Skoro da nema ni potrebe, jer se putuje 5-6 sati.

Vreme putovanja dnevnim IC vozovima je oko 5,5 sati, dok je noćnom bilo potrebno 6 sati. Zahvaljujući izgradnji nove pruge na relaciji ka Atini skraćeno je putovanje sat vremena, tako da se danas noćnim vozom putuje svega 5 sati.






Zanimljivost sa putovanja mi je bila ta da sam u vozu zauzeo poslednje mesto u vagonu (kao „šarage“ u autobusu), gde je stalno radilo grejanje noću, ali nije bilo preterano. U toku cele noći služba čišćenja voza je bila aktivna. To sam prvi put zapazio u životu. Stalno su skupljali smeće po vagonima. Shvatio sam koja je to količina tek kad smo stigli na destinaciju ujutru,  i kada su čistači vagona izlazili sa prepunim džakovima. Pitam se šta bi bilo da je sve to ostalo po vagonima? Svaka čast za ovu ideju.

Nisam fotografisao tokom ove noćne vožnje. Ali to je učinio, po meni, najpoznati putnik na železnici sveta seat61.com, odakle sam preuzeo fotografije sa ove rute.

Cene prevoza

Cene voznih karata u Grčkoj su dosta visoke. Postoji mogućnost kupovine karte online što donosi popust. Karta od Soluna do Atine drugog razreda u jednom pravcu je 45,4 EUR (online 40,9 EUR) u IC vozovima, dok karta u noćnom vozu iznosi 25.1 EUR (online 22,6 EUR). U prvom rezredu karta je 55,4 EUR (online 49,9 EUR) u dnevnim IC vozovima, dok u noćnom vozu karta stoji 35,1 EUR (online 31,6).


To su bile cene kad sam ja putovao! Danas na web sajtu OSE ima samo jedna cifra za cene karata, tako danas 2019-te cena u jednom pravcu prvi razred iznosi 35,1 EUR, drugi razred 25,1 EUR.

Posle šest sati putovanja stigao sam u glavni grad Grčke, i to vozom. Od početka mog putovanja prošlo je 48 sati. Bio sam umoran ali radoznao, šta me čeka u Atini, gradu od 3 miliona stanovnika, i kolevci evropske kulture? Ujutru u 5 sati kad je voz stigao, bilo je hladno, izabrao sam čekaonicu, gde je bilo toplije i mogao sam jesti i piti. Čekao sam 2 sata na stanici da se razbudi grad, i tad krenuo u obilazak centra!

14.07.2019.

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA