Albanija pripada državama koji imaju jako
zastarelu železničku infrastrukturu i pored toga i nerazvijenu mrežu.
Pre nekoliko meseci
na društvenim mrežama pojavila se stranica o albanskoj železnici, Herkhuda
Shiperia. U međuvremenu je nestala stara
web stranica, a brzo proradila nova. U pitanju su železnice sa nekoliko
kompozicija i linija, imaju letnju šemu reda vožnje, koji je validan u julu i
avgustu. Sad sve linije saobraćaju ka
moru, gradu Draču.
LETNJI RED VOŽNJE
SKADAR – DRAČ – SKADAR (3h 48')
Svaki dan
saobraćaju dva para voza. Ujutru kreće iz Skadra, i za nepunih 4 sata klackanja
putnik stiže na more. Predstavljamo vam tačan red vožnje: iz Skadra kreće u
06:00 i 13:05, u Drač stiže u 9:48 i u 16:53. U povratku iz Drača kreće ujutru
u 06:35 i u 13:00, u Skadar stiže u 10:25 i u 16:50.
KASHAR (Tirana) – DRAČ – KASHAR (43')
Nakon nestanka
železničke stanice u Tirani, stanica iz glavnog grada postala je stanica na
periferiji grada. Iz Kashara vozovi kreću u 07:20, 08:30, 15:30 u Drač stižu u
08:04, 09:13, 16:12. U povratku sa mora u glavni grad vozovi polaze u 07:05,
14:30, 17:00, a u kashar stižu u 07:47, 15:13, 17:43.
DRAČ - ELBASAN – DRAČ (2h 42')
Na ovoj relaciji
saobraća samo jedan par vozova, iz Drača kreće u 08:15 u Elbasan stiže u 10:57.
Povratak iz Elbasana je u 13:53 u Drač stiže u 16:36.
CENA PREVOZA
Jedina prednost na
železnici u Albaniji je niska cena prevoza. Cene karata za relacije Kashar-Drač
(70Lek), Drač-Skadar (160Lek), Drač-Elbasan (145Lek).
(
1 EUR = 122 Lek )
Kada analiziramo letnji red vožnje vidimo da nije
baš prilagođen turistima. Teško je organizovati jednodnevni izlet kupanja na
moru, moguće je jedino iz glavnog grada.
20.07.2019.
No comments:
Post a Comment