Nacionalna
železnička kompanija CFM uz evropske kredite obnavlja 150 km pruga.
Zahvaljujući kreditu obnovili bi trasu široko-kolosečne pruge
Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulesti. Pozajmicu dobijaju od Evropske banke
za razvoj (EBRD) i Evropske Investicione Banke
(EIB). Tender je bio raspisan na jesen prošle godine u iznosu od oko 100
miliona eura.
Pre tri godine CFM je
usvojio novu strategiju upravljanja, koja u sebi ima i obnovu infrastrukture i nabavku
vozova. Za projekat EBRD i EIB nude 52,5 miliona eura kredita, i Savet Evrope
donira 5 miliona eura.
U planu je nabavka
11 dizel-elektro lokomotiva za potrebe vuče putničkih i teretnih vozova. Uz
lokomotive naravno ide i kompletna oprema za njihovo održavanje.
Drugi deo bi bila
obnova pruge Bender–Kisinyov–Ungheni–Balti–Ocnita i Bender–Basarabeasca–Etulia–Giurgiulesti.
Prema proceni stručnjaka u CFM-u, za sve ovo potrebno je preko 400 milliona
eura, a dodatna elektrifikacija nije ni uračunata.
Posle raspada SSSR, CFM je osnovana 1991. godine,
trenutno 1.231 km pruga u Moldaviji. Skoro kompletna mreža je široko-kolosečna,
svega 14 km je normalnog koloseka. Pruge su isključivo jednokolosečne i
neelktrificirane. Moldavska mreža povezana je sa Ukraijskom široko-kolosečnom
mrežom i sa rumunskim normalnim kolosekom. Na granici Rumunije-Moldavije potrebno
je menjanje postolja vagona.
14.07.2019.
(Keszég Kornél)
No comments:
Post a Comment