Sunday, July 14, 2019

MOLDAVIJA: Značajna ulaganja u železničku infrastrukturu



Nacionalna železnička kompanija CFM uz evropske kredite obnavlja 150 km pruga. Zahvaljujući kreditu obnovili bi trasu široko-kolosečne pruge Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulesti. Pozajmicu dobijaju od Evropske banke za razvoj (EBRD) i Evropske Investicione Banke  (EIB). Tender je bio raspisan na jesen prošle godine u iznosu od oko 100 miliona eura.

Pre tri godine CFM je usvojio novu strategiju upravljanja, koja u sebi ima i obnovu infrastrukture i nabavku vozova. Za projekat EBRD i EIB nude 52,5 miliona eura kredita, i Savet Evrope donira 5 miliona eura.

U planu je nabavka 11 dizel-elektro lokomotiva za potrebe vuče putničkih i teretnih vozova. Uz lokomotive naravno ide i kompletna oprema za njihovo održavanje.

Drugi deo bi bila obnova pruge Bender–Kisinyov–Ungheni–Balti–Ocnita i Bender–Basarabeasca–Etulia–Giurgiulesti. Prema proceni stručnjaka u CFM-u, za sve ovo potrebno je preko 400 milliona eura, a dodatna elektrifikacija nije ni uračunata.

Posle raspada SSSR, CFM je osnovana 1991. godine, trenutno 1.231 km pruga u Moldaviji. Skoro kompletna mreža je široko-kolosečna, svega 14 km je normalnog koloseka. Pruge su isključivo jednokolosečne i neelktrificirane. Moldavska mreža povezana je sa Ukraijskom široko-kolosečnom mrežom i sa rumunskim normalnim kolosekom. Na granici Rumunije-Moldavije potrebno je menjanje postolja vagona.

14.07.2019.
(Keszég Kornél)

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA