Monday, February 10, 2020

BALKAN: Grad i žel. stanica u Prištini

Osmi tekst o mom prvom velikom putovanju na Balkanu. U ovom tekstu ću opisati ukratko moje doživljaje iz Prištine.

GRAD
Priština je upravno, kulturno, obrazovno i gospodarsko središte države. Broj stanovnika u Prištini kreće se oko 200.000, dok šire gradsko područje ima oko 470.000 stanovnika.


Uveče sam stigao, pratio sam putnike ka centru, železnička stanica nije bila osvetljena. Stanica uopšte nije odraz veličine grada. Za dobrih pola sata sam stigao u centar gde sam imao smeštaj u Han Hostelu. Hostel na bookingu.




Hostel je u stvari jedan preuredjeni stan u stambenoj zgradi iza pešačke ulice. Dočekao me je jedan mlad recepcionar u hostelu. Dobio sam od njega plan grada sa znamenitostima kojih nije bilo baš puno. Moj plan je bio da putujem brzim vozom od Skoplja do Prištine.






Dobio sam smeštaj, krevet u jednoj višekrevetnoj sobi, bio je pun stranaca.
Uveče sam prošetao i imao sreće da prisustvujem uskršnjoj misi u katoličkoj katedrali, koja je tad bila u izgradnji.

ŽELEZNIČKA STANICA U PRIŠTINI

1880-tih godina je izgradjena pruga Solun-Mitrovica, a Priština je na toj ruti bila jedna od usputnih stanica.





Obišao sam železničku stanicu. Danas je stanica moje krajnje odredište, pruga vodi dalje ka Kuršumliji, Prokuplju, Nišu, ali nije u funkciji. Pruga je neelektrificirana. Stanična zgrada je u lošem stanju, vidi se da nema političke volje za restauriracijom iste.






Posle obavljanja obavezne procedure sam otišao u centar i malo prošetao. Interesantno je bilo naći restoran brze hrane poput Mc Donaldsa, tzv. KOLONAT (isti sam sa bratom videlo u Tirani).






ZNAMENITOSTI GRADA

Nekoliko slika iz centra grada. Vratio sam se u hostel. Ujutru sam po mom planu obišao centar grada.

Video sam i statuu Bill Klintona.


Glavni trg, statua Skenderbega, Rugove




Još nekoliko fotografija razgledanja grada.




Pravoslavni hram, koji je napušten i zatvoren



Zgrada televizije





































Deo nekadašnjeg starog grada koji su skoro u potpunosti uništili.








U Prištini sam proveo svega 24 sata. Obišao centar grada i železničku stanicu. Grad nema puno šta da ponudi turistima, jedini problem je što je kiša padala. Popodne sam jurio do autobuske stanice. Dnevno saobraća jedan par vozova, dok autobusi saobraćaju od ujutru do uveče na svakih pola sata, izneđu dva grada. Cena karte je ista kao i u vozu, 5 Eura u jednom pravcu.

10.02.2020
(Keszég Kornél)

POVEZANE TEME:

No comments:

Post a Comment

STATISTIKA