Novi red vožnje na srpskim prugama stupio je na
snagu 9. decembra i važiće do 14. decembra 2019. godine, saopšteno je iz
železničke kompanije „Infrastruktura železnice Srbije“.
Po novom redu
vožnje, na oko 721 kilometar pruga, brzina vozova biće između 100 i 120
kilometara na sat, a povećano je i osovinsko opterećenje na prugama:
Ruma-Šabac-Brasina, Novi Sad – Zrenjanin i Požarevac – Majdanpek – Prahovo
Pristanište. Najznačajnija novina je, da je na deonici Resnik – Mladenovac –
Velika Plana Koridora 10, gde je osovinsko opterećenje bilo 20 tona po osovini,
osovinsko opterećenje povećano na 22,5 tona.
-Zahvaljujući
projektima izgradnje i modernizacije srpskih železnica u proteklih pet-šest
godina, uz punu podršku i pomoć Vlade Republike Srbije i Ministarstva
građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, danas na srpskim prugama imamo oko
40 deonica na kojima naši vozovi mogu da razviju maksimalnu brzinu između 100 i
120 kilometara na sat – izjavio je generalni direktor „Infrastrukture železnice
Srbije“ Miroljub Jevtić koji je sa saradnicima, tokom noći prelaska na novi
železnički red vožnje, obišao železničke čvorove Subotica, Novi Sad i Beograd.
Po novom redu
vožnje, brzinama između 100 i 120 kilometara na sat, vozovi mogu da saobraćaju
i na deonicama između Batajnice i Šida, na niškoj i barskoj pruzi, na relaciji
Pančevački most – Pančevo Glavna, ali i na prugama Pirot – Dimitrovgrad, Futog
– Odžaci, Karavukovo – Bogojevo i Kraljevo – Čačak.
Tokom naredne
godine nastavljaju se radovi na izgradnji pruge za velike brzine između
Beograda i Novog Sada. Predstoji, takođe, početak radova na rekonstrukciji
pruga Niš – Dimitovgrad iz kredita Evropske investicione banke, Niš – Brestovac
iz IPA fondova i Jajinci – Mala Krsna, iz kredita Evropske banke za obnovu i
razvoj. Povećanju brzina na srpskim prugama, doprinos će dati i nastavak
realizacije projekta rekonstrukcije regionalnih pruga u Srbiji.
Zahvaljujući
projektima rekonstrukcije i modernizacije železničke infrastrukture u Srbiji,
unapređuje se kvalitet železničke usluge i stvaraju uslovi za brži, bolji i
bezbedniji putnički i teretni železnički saobraćaj, za dobrobit privrede i
građana Srbije.
U proteklih godinu
dana „Infrastruktura železnice Srbije“ osigurala je pet putnih prelaza
najsavremenijom automatskom opremom. Po prvi put je počelo opremanje putnih
prelaza reflektorskim osvetljenjem, video nadzorom i vibro trakama, a veći broj
putnih prelaza građevinski je uređen. U narednoj godini, sredstvima iz kredita
Evropske banke za obnovu i razvoj, 25 putnih prelaza biće opremljeno video
nadzorom i reflektorskim osvetljenjem. Pored toga, sredstvima Svetske banke od
13 miliona dolara, savremenim osiguranjem biće opremljeno 60 putnih prelaza
širom Srbije, a plan je da tenderske procedure za ovaj posao započnu već u
martu naredne godine.
„Infrastruktura železnice Srbije“ otpočela je
i rekonstrukciju staničnih zgrada, u koju je tokom 2018. godine uložila sto
miliona dinara, a akcija će biti nastavljena i u narednoj godini.
U putničkom
železničkom saobraćaju od 9. decembra svakodnevno će na srpskim prugama
saobraćati ukupno 400 vozova, od čega 24 međunarodnih i pograničnih, 239
daljinskih i lokalnih u unutrašnjem saobraćaju, 134 BG Voza i tri agencijska.
Jedini operater u putničkom saobraćaju je železnička kompanija „Srbija Voz“.
Kako je saopšteno
iz železničke kompanije “Srbija Voz”, u novom redu vožnje međunarodni vozovi
polaziće iz stanice Beograd Centar i to: za Budimpeštu u 11:13 i 21:15 časova,
za Beč u 7:13 časova, za Švarcah u 10:55 časova i za Ljubljanu u 21:00 čas. Iz
stanice Topčider međunarodni vozovi saobraćaće za Bar u 9:00 i 21:10 časova
tokom cele godine, kao i sezonski vozovi za Solun u 18:35 časova i Sofiju u
9:12 časova.
Zbog najavljenih
infrastrukturnih radova na novosadskoj pruzi neće saobraćati međunarodni
sezonski voz iz Subotice za Bar.
U unutrašnjem
saobraćaju, predviđeni su polasci brzih, regio i putničkih vozova.
Vozovi iz sistema
BG:VOZ na relaciji Ovča-Batajnica saobraćaće u intervalu od 60 minuta. Vozovi
na relaciji Resnik-Ovča saobraćaće do i od Pančevačkog mosta i to radnim danima
i subotom do 12:00 časova, u intervalima od 30 minuta, a subotom posle 12:00
časova i nedeljom, u intervalu od 60 minuta.
U teretnom
saobraćaju na srpskim prugama, u narednih godinu dana, biće ukupno pet
prevoznika, što je za dva više nego prošle godine. Na dobijanje dozvola i
trasa, za organizaciju robnog železničkog transporta, čeka veći broj operatera.
03.08.2019
(zeleznicesrbije.com)
VEZANE TEME:
SRBIJA: Red vožnje Srbija Voza (2018)
SRBIJA: Analiza međunarodnog reda vožnje preduzeća “Srbija voz” za 2016/17. godinu
SRBIJA: Od nedelje, 13. decembra, na srpskim prugama važi novi železnički red vožnje (2016)
VEZANE TEME:
SRBIJA: Red vožnje Srbija Voza (2018)
SRBIJA: Analiza međunarodnog reda vožnje preduzeća “Srbija voz” za 2016/17. godinu
SRBIJA: Od nedelje, 13. decembra, na srpskim prugama važi novi železnički red vožnje (2016)
No comments:
Post a Comment