U nedelju, 13. decembra 2015. godine, na srpskim prugama, kao i u celoj Evropi, stupio je na snagu novi železnički red vožnje, koji će važiti do 10. decembra 2016. godine. Železničke kompanije uspešno su u ponoć prešle na novi red vožnje u putničkom i teretnom saobraćaju.
Prelazak na novi red vožnje obeležen je u železničkom čvoru Beograd obilaskom železničkih stanica Beograd i Beograd ranžirna, kao i Telekomandnog centra i Centra za daljinsko upravljanje. Rukovodstvo novoformirane železničke kompanija „Infrastruktura železnica Srbije“ povodom prelaska na novi red vožnje obišlo je i železnički čvor Kosovo Polje i stanice Lešak, Leposavić, Ibarsku Slatinu i Zvečan. Obilazak dežurnog osoblja u noći promene reda vožnje organizovan je i u železničkom čvoru Novi Sad.
Za novi red vožnje planirana je organizacija saobraćaja u skladu sa raspoloživim materijalnim obezbeđenjem i voznim sredstvima. U unutrašnjem saobraćaju uvedena je nova ponuda "Regio Ekspres" sa "Štadlerovom" elektromotornim garniturama. Vozovi "Regio Ekspres" će imati veći broj zaustavljanja u odnosu na „Inter Siti Srbija“ i međunarodne vozove, ali će imati manji broj zaustavljanja u odnosu na lokalne putničke vozove. U vozovima će važiti karte za brzi voz.
Kod međunarodnih vozova planiran je jedan par vozova više u odnosu na dosadašnji red vožnje na relaciji Beograd-Sofija.
Prema novom redu vožnje za Bar će saobraćati dva para vozova. Polazak dnevnog voza iz Beograda za Bar je u 09:10 sati, a večernjeg u 20:10 sati.
Voz "Avala" koji je saobraćao na relaciji Beograd - Beč Westbahnhof, od novog reda vožnje će saobraća od Beograda do stanice Beč Hauptbahnhof i prolazi kroz stanicu Budimpešta Keleti. Voz polazi iz Beograda u 07:20 sati.
Kao i u dosadašnjem redu vožnje, i dalje saobraća i večernji voz za Budimpeštu sa polaskom iz Beograda u 21:48 sati. Pored ovih, planiran je i jedan par vozova za Budimpeštu - voz "Andrić" koji će iz stanice Beograd polaziti u 11.35 sati.
Za Sofiju po novom redu vožnje saobraćaju dva para vozova "Nušić" sa večernjim polaskom iz Beograda u 22:05 sati i jutarnjim polaskom u 07:45 sati. Jutarnji voz u svom sastavu ima kursna kola na relaciji Moskva-Sofija u zimskom redu vožnje, dok će u letnjoj sezoni ta kursna kola saobraćati od Moskve do Burgasa (Varna).
Do Zagreba i Ljubljane saobraća isti broj vozova kao i u dosadašnjem redu vožnje. Jutarnji voz iz Beograda polazi u 11.00 i saobraća do Filaha i Schwarzach St Veit, a do Ljubljane putnici mogu da se prevezu i večernjim vozom koji iz Beograda polazi u 21.30.
U jutarnjem vozu iz Beograda za Filah i Schwarzach St Veit neće biti direktnih kola za Cirih, a svi koji žele da putuju za Cirih to mogu da učine presedanjem u direktne vagone iz Zagreba.
Za letnju sezonu planiran je saobraćaj sezonskih vozova za Bar iz Subotice (Novog Sada) i Beograda.
Kad je reč o pograničnom saobraćaju, na graničnom prelazu Vršac-Stamora Moravita planiran je saobraćaj dva para vozova, kao i u dosadašnjem redu vožnje.
Na prelazu Horgoš-Roszke tokom cele godine saobraćaće jedan par vozova na relaciji Subotica-Roszke-Subotica i jedan par vozova na relaciji Segedin-Horgoš-Segedin. Pored ovih vozova, koji saobraćaju svakodnevno, planiran je saobraćaj još tri para vozova od Segedina do Horgoša, od kojih jedan par saobraća svakog dana izuzev nedeljom, a dva para saobraćaju samo nedeljom.
Na graničnom prelazu Kikinda-Jimbolia nije planiran saobraćaj pograničnih vozova.
U odnosu na dosadašnji red vožnje, po novom redu vožnje planiran je saobraćaj na graničnom prelazu Bogojevo-Erdut sa jednom garniturom Hrvatskih železnica i jednom garniturom "Srbija Voza". Hrvatska garnitura saobraća na relaciji Osijek-Bogojevo-Osijek, a garnitura srpske železnica vozi na relaciji Sombor-Erdut-Sombor. Saobraćaj vozova je kalendarisan, vozovi saobraćaju svim danima, osim subotom i nedeljom i za vreme državnih praznika.
Kad je reč o saobraćaju daljinskih vozova, planirane su dve ponude, „Inter Siti Srbija“ (ICS) vozovi i vozovi „Regio Ekspres“. Saobraćaj ovih vozova planiran je sa "Štadlerovom" elektromotornim garniturama. Konstrukcija trasa ICS vozova je urađena na relacijama Beograd-Subotica-Beograd, Beograd-Prijepolje Teretna-Beograd i Beograd-Kraljevo-Beograd. Za vozove na relaciji Beograd-Kraljevo-Beograd propisano je da privremeno ne saobraćaju.
Trase vozova „Regio Ekspres“ su konstruisane na relacijama Beograd-Šid-Beograd, Beograd-Novi Sad-Beograd, Novi Sad -Subotica-Novi Sad, Beograd-Užice-Beograd, Beograd-Valjevo-Beograd i Beograd-Niš-Beograd.
Na pruzi Beograd-Novi Sad-Subotica planiran je saobraćaj svih „Regio Ekspres“ vozova, za koje je izvršena konstrukcija trase, dok će na pruzi za Šid, Užice i Niš biti izmenjena redovnost pojedinih vozova u skladu sa raspoloživim materijalnim obezbeđenjem, a sa ciljem da se zadrži organizacija lokalnih vozova kao u dosadašnjem redu vožnje.
Organizacija vozova iz lokalnog saobraćaja je planirana kao u dosadašnjem redu vožnje, uz izvesna odstupanja. Zbog radova na pruzi Mala Krsna-Velika Plana promenjena je organizacija saobraćaja vozova u čvoru Požarevac, koja će biti na snazi do okončanja radova.
Na relaciji Beograd-Novi Sad organizacija saobraćaja lokalnih vozova planirana je sa po jednom elektromotornom i klasičnom garniturom, dok će na prugama za Vrbnicu, Niš, Subotica-Novi Sad i Novi Sad-Šid saobraćaj pojedinih lokalnih vozova biti organizovan sa novim "Štadlerovom" elektromotornim vozovima.
Vozovi iz sistema beogradske gradske železnice „Bg voz“ projektovani su, kao i do sada, na relaciji Pančevački most-Batajnica-Pančevački most bez izmena.
13.12.2015
(zeleznicesrbije.com)
No comments:
Post a Comment