NOVI SAD - Ukoliko neko dolazi u Novi Sad vozom, prvi prizori koji ga dočekuju neće biti baš impresivni - peroni železničke stanice u koju više od pola veka, kada je počela da radi, nije uložen ni dinar. ...
Od 1964. godine, kada je otvorena, obnavljan je samo deo unutrašnjih instalacija i više je nego očigledno da joj je potrebno potpuno renoviranje. Odgovor iz "Železnica Srbije" neće nikoga iznenaditi - za to, nažalost, nema para.
Ako nekome voz polazi posle 6:45, on tada ne može da zakasni, oslanjajući se na sat na Železničkoj stanici, čije kazaljke su već dugo nepomične. I u zgradi, otvorenoj pre 51 godinu, kao da je vreme odavno stalo.
Od 1964. godine, kada je primila prve putnike, u zgradi stanice renovirane su samo vodovodne i toplovodne instalacije. Postojao je plan da se ravan krov zameni kosim kako ne bi prokišnjavalo, ali zgrada je proglašena spomenikom kulture, pa ne sme da joj se menja spoljni izgled.
"Svake godine mi dostavljamo, u okviru plana poslovanja i nabavki, potrebe za renoviranjem i adaptacijom, međutim retko kad se uspe nešto odvojiti", objašnjava Ranko Vukobrat, šef Železničkog čvora "Novi Sad".
Često u zgradi stanice ima više golubova nego putnika, iako su postavljeni metalni ježevi i ultrazvučni aparat koji bi trebalo da ih rasteruju.
Ponovno otvaranje restorana treba da sačeka kraj stečajnog postupka "Žel-turista", koji ga je vodio, a namera je i da se deo čekaonica da u zakup, verovatno za knjižaru.
Ulazna vrata u zgradu stanice nisu pod katancem, ali su neispravna, a za popravku nedostaje novac.
A sat s početka priče isto vreme pokazivaće dok se ne javi firma koja bi platila zamenu mehanizma i njegovo održavanje. I uklanjanje je neizvodljivo, jer bi njime došlo do oštećenja fasade.
04.12.2015
(rtv.rs)
No comments:
Post a Comment