RŽD WLABmz Moskva-Sofia (Foto: Duško Djurić) |
Po novom redu vožnje od 13.12.2015. godine ponovo je moguće putovati vozom do Moskve bez presedanja. Konflikt između Rusije i Ukrajine je doveo do situacije da je ruska železnica obustavila železnički saobraćaj preko Ukrajine dalje za Evropu. Prvo su ukinuli poznati voz "TISA" do Budimpešte koji je imao u svom sastavu kursna kola za Beograd. Budimpešta je i dalje imala nedeljno jedanput direktnu liniju na relaciji Budimpešta-Moskva-Budimpešta, a Beograd ju je izgubio.
Po novom redu vožnje ruska železnica obnavlja svoje linije ka srednjoj Evropi, ali ovaj put preko Belorusije i Poljske. To znači da po sadašnjem redu vožnje iz Beograda za Moskvu voz kreće u 21:50 časova u sklopu noćnog voza BEOGRAD - Budimpešta. U Budimpeštu po redu vožnje stiže sutradan ujutru u 05:46 časova. Svoj put nastavlja u sastavu voza "EC VARSOVIJA" za Poljsku u 08:00 ujutru iz Keleti stanice. U Varšavu voz stiže u 18:16, a odatle kola nastavljaju svoju putanju u 19:27 časova u sastavu voza "POLONEZ" koji sutradan u 16:20 stiže u Moskvu na stanicu Moskva Beloruskaja. Približno vreme putovanja je 42 sati i 30 minuta.
Od Budimpešte do Varšave voz u svom sastavu ima jedan vagon prvog razreda, jedan vagon restoran/bife,.a od Bresta saobraća ruski vagon restoran/bife. Tri vagona drugog razreda, kao spavaća kola na relaciji Budimpešta - Varšava - Moskva. U zimskom redu vožnje dodaju se i jedna spavaća kola na relaciji Sofija - Beograd - Moskva. U letnjem redu vožnje ova solucija ostaje na liniji za Budimpeštu, dok se za Sofiju se briše, a dodaju se direktna kola za/iz Bara i za/iz Varne i za/iz Burgasa.
Na veb sajtu www.mavcsoport.hu možete naći cenovnik bife/restorana do Varšave. Po cenovniku cene su sledeće:
- hladan doručak 8,5 eura (šunkarica, salama sa paprikom, edami i trapist sir, topli napitak i 2 dl juice-sok od narandže)
- topli doručak 8,5 eura (pečena šunka i jaje na oko ili kajgana, topli napitak i 2 dl juice)
- doručak za 5,9 eura (kajgana sa gljivama i šunkom ili sirom)
- sendviči od 2,5 - 9,9 eura
- supe 2,9 - 4,9 eura
- glavna jela (špageti 7,9 eura/ goveđi paprikaš 9,9 eura/ pileći roštilj 7,5eura)
- desert (1,5 - 3,3 eura)
- piće ( sokovi 0,5l 2 eura/ pivo 2,5 - 4,0 eura/)
- kafa (1,9 - 2,5 eura)
Povratak iz Moskve za Beograd:
Voz kreće u 16:27 časova sa stanice Beloruskaja i nakon 37 sati i 54 minuta putovanja stiže u Beograd u 06:21 čas na glavnu stanicu.
Na pomenutoj relaciji saobraćaju Simens spavaća kola. Cena voznih karti iz Budimpešte:
- u turistička klasa- kupe 174,9 eura (kabina sa 4 ležaja)
- u dubl kabini 262,6 eura (kabina sa dva ležaja)
- u singl kabini 294,60 eura (kabina za jednu osobu).
Cena karte iz Beograda za Moskvu u jednom pravcu košta neverovatnih 200 eura što je duplo više od cene avio karte na relaciji Beograd - Moskva sa presedanjem u Cirihu ili Beču!.
Ako ukucate u internet pretraživač termin sredinom janura možete naći povratnu kartu na relaciji Beograd-Moskva-Beograd za nepunih 300 eura, a ako još ranije rezervišete termin, recimo u februaru, ili martu, možete naći povratnu kartu za 196 eura!
Na osnovu ovih cena logično pitanje za običnog čoveka za čega će mu onda železnica i zbog čega je tako skupa? Pretpostavljam da ruskoj železnici ove linije nisu profitabilne, nego ih održavaju jedino zbog prestiža kompanije. A ako bi se neko i usudio izdvojiti toliko para, odmah bi znali da je u pitanju ljubitelj železnice, fanatik ili neko ko ima fobiju od letenja.
Na sajtu SRBIJA VOZA ne postoji nikakvo vidljivo obaveštenje o ceni karte za Moskvu.
Krajnja konstatacija je da marketinška i turistička služba SRBIJA VOZA još uvek ima dosta manjkavosti i ako u dogledno vreme želi da dostigne makar mađarski MAV Start, a da ne spomenemo nemački DB ili austrijski ÖBB, onda mora puno da poradi na kvalitetu svojih usluga.
15.12.2015
(Keszég Kornél)
Čak i ako prodajom karata ne pokriju troškove prevoza, Ruske železnice imaju itekako jasnu računicu za ovakve vozove. Zvanično, imaju ponudu transporta od svugde do svugde. Ako gledamo kroz politiku mira, i ideju o povezanosti svetova, Rusija ima jaču težnju za povezivanjem sa Evropom, nego što to imaju zemlje Evropske unije među sobom, braneći svoj ekonomski suverenitet u zoni bez granica. Da pojasnimo, po definiciji, železnica je ideja o povezanosti svetova.
ReplyDeleteSrbija Voz je jedna tako sklepačena firma da je to ludnica a koordinacija između firmi koje su nastale rasparčavanjem ŽS je katastrofalna. Do sad se u novijoj istoriji nije desilo da knjižice Redova vožnje nisu na vreme odštampane,da nema istaknutih izvoda iz RV po stanicama i slične,bukvalno,marginalne stvari. Tek juče su MV dobili knjižice. J... lud zbunjenog.
ReplyDelete