Po novom redu vožnje su vratili noćni voz za
nemački glavni grad, Berlin
Sa
kraćim prekidima od sedamdesetih godina prošlog veka saobraća noćni voz između Budimpešte i Berlina, ime „Metropol“
dobio je 2008. godine, kao i zvanje EuroNight (tarifu). Pošto se kompozicija
sastoji od vagona železnica različitih zemalja, nemačke železnice (DB) su
obezbedile kola za spavanje, Češke Železnice (ČD) kušet kola, a mađarske
železnice (MAV) vagon za ručavanje sa osobljem MAV-a, a kola za drugi razred
MAV Start. Od 2014/15 česi su obezbedili i visokokategorična De Luxe kola za
spavanje. Od 2017-te i kušet kola imaju EN nivo.
Velika
cena korišćenja infrastrukture u nemačkoj, i niska cena avio-karte su učinili „Metropol“
EN nerentabilnim. Sa početkom novog reda vožnje za 2017/18 je ukinut do Berlina,
tako da je voz saobraćao samo do Praga. Ovaj potez je takođe bio i udarac za
direktna kola iz Beča.
Zadnji „Metropol“
EN, na stanici u Drezdenu
ÖBB
i MAV nije odustao od ponovnog uspostavljanja noćnog voza za Berlin. Odmah su počeli
da pregovaraju o drugim mogućnostima, da vrate voz za nemački glavni grad.
Uspeli su naći rešenje, tako što će voz saobraćati do Berlina preko Poljske.
Osnova
nove linije je ÖBB Beč-Belin NightJet učijem sastavi će biti i direktna kolima
iz Budimpešte. Do Breclava če voz saobraćati starom trasom, zatim u Breclavu
menja smer prema Ostravi u sastavu „Chopin“ EN do Wroclava, gde će biti dodat u
sastav kompozicije voza Krakow-Berlin. Sa ovom trasom najverovatnije će biti
ekonomičniji i isplativiji za korišćenje s nadom da će privući mnogo putnika.
Nedostatak
kušet i spavaćih kola je primorao MAV da iznajmi vagone od druge kompanije, da
bi mogao ponuditi dovoljan kapacitet i kvalitet putnicima.
EuroNight
voz u Berlinu
Da
li ima potrebe za noćnim vozom, pored toliko ponuda avio kompanija? Odgovor je:
svakako da. Putovanje vozom noću ima svoje prednosti, uveče se ukrcate u voz, kasnije
tokom večeri možete i da spavate, samo kretanje voza vas prosto uspava kao da
ste u velikoj kolevci. Zaspaćete kao beba. Ujutru ste opet sveže odmorni i
naspavani. Budite se bukvalno u centru grada, vaše destinacije. To avio kompanije
ne mogu da ponude! Znamo da nekoliko sati ranije moramo biti na terminalu, da
sam let traje, posle čekanje na prtljag, izlazak iz terminala, put do centra
grada...
Ako
gledamo putovanje iz ugla kvaliteta pružene usluge, niskobudžetne avio kompanije
nude samo let bez ikakvih extra usluga. Međutim putovanje vozom nudi mnogo
bolji i kvalitetniji komfor od aviona, pogotovu u kolima za spavanje, ali duže
traje put. Kupovinom jedne Single DeLuxe karte u kolima za spavanje, imate
privatan kupe sa tušom, koji nudi udobnost i krevet, ni za pola cene First
Class karte u avionu!
ČD
Comfortline kola za spavanje – udobno putovanje
(19.01.2019.)
Keszég Kornél
POVEZANE TEME:
1. MAĐARSKA: Vozom do Mađarskog mora u vagon-restoranu (2019)
2. MAĐARSKA: Novi red vožnje MAV-Starta (2019)
3. MAĐARSKA: Ponovo saobraća EuroNight voz iz Budimpešte za Berlin! (2019)
4. MAĐARSKA: Multifunkcionalni IC+ vagoni (2018)
5. MAÐARSKA: Vozom do mađarskog mora (2018)
6. MAĐARSKA: Noćni voz 341 „Beograd“ (2018)
7. MAĐARSKA: Red vožnje MAV Starta (2018)
8. MAĐARSKA: Stigli remontovani CAF vagoni drugog razreda (2017)
9. MAĐARSKA: Remontovani CAF vagoni prvog razreda (2017)
10. MAĐARSKA: Vozom iz Budimpešte na Crno more (2017)
11. MAĐARSKA: Vozom na Jadran iz Budimpešte (2017)
12. MAĐARSKA: Vozom do Balatona, na „mađarsko more“ (2017)
13. MAĐARSKA: „Ovaj MAV više nije taj MAV“ (2017)
14. MAÐARSKA: Novi red vožnje MAV Start kompanije (2017)
15. MAĐARSKA: Novi putnički vagoni Gyesev u saobraćaju (2016)
16. MAĐARSKA: Vozom iz Budimpešte na primorje (2016)
17. MAĐARSKA: Kompanija Gysev kupila 26 polovnih austrijskih vagona (2016)
18. MAĐARSKA: Lista infrastrukturnih projekata mađarske železnice u budžetskom periodu 2016-2020.
19. MAĐARSKA: Iz Budimpešte do Evropskih gradova vozom (2016)
20. MAĐARSKA: Od Budimpešte do Beograda za dva i po sata (2015)
21. MAĐARSKA: Goša vagoni u sastavu MAV Starta (2015)
22. MAĐARSKA: Mađarski EC vagoni za Varšavu (2015)
POVEZANE TEME:
1. MAĐARSKA: Vozom do Mađarskog mora u vagon-restoranu (2019)
2. MAĐARSKA: Novi red vožnje MAV-Starta (2019)
3. MAĐARSKA: Ponovo saobraća EuroNight voz iz Budimpešte za Berlin! (2019)
4. MAĐARSKA: Multifunkcionalni IC+ vagoni (2018)
5. MAÐARSKA: Vozom do mađarskog mora (2018)
6. MAĐARSKA: Noćni voz 341 „Beograd“ (2018)
7. MAĐARSKA: Red vožnje MAV Starta (2018)
8. MAĐARSKA: Stigli remontovani CAF vagoni drugog razreda (2017)
9. MAĐARSKA: Remontovani CAF vagoni prvog razreda (2017)
10. MAĐARSKA: Vozom iz Budimpešte na Crno more (2017)
11. MAĐARSKA: Vozom na Jadran iz Budimpešte (2017)
12. MAĐARSKA: Vozom do Balatona, na „mađarsko more“ (2017)
13. MAĐARSKA: „Ovaj MAV više nije taj MAV“ (2017)
14. MAÐARSKA: Novi red vožnje MAV Start kompanije (2017)
15. MAĐARSKA: Novi putnički vagoni Gyesev u saobraćaju (2016)
16. MAĐARSKA: Vozom iz Budimpešte na primorje (2016)
17. MAĐARSKA: Kompanija Gysev kupila 26 polovnih austrijskih vagona (2016)
18. MAĐARSKA: Lista infrastrukturnih projekata mađarske železnice u budžetskom periodu 2016-2020.
19. MAĐARSKA: Iz Budimpešte do Evropskih gradova vozom (2016)
20. MAĐARSKA: Od Budimpešte do Beograda za dva i po sata (2015)
21. MAĐARSKA: Goša vagoni u sastavu MAV Starta (2015)
22. MAĐARSKA: Mađarski EC vagoni za Varšavu (2015)
No comments:
Post a Comment