Moderne putničke garniture nikada nisu stavljene u saobraćaj. Prošlo je gotovo pet godina otkako su "talgo" vozovi isporučeni Željeznicama Federacije BiH, ali ove moderne putničke garniture nikada nisu stavljene u saobraćaj.
Tokom ovih godina mogla su se čuti razna mišljenja - da je njihova kupovina bila greška, da se ne mogu koristiti na bh. prugama, da Željeznice nemaju potrebne dozvole za međunarodni promet tih vozova, ali i mišljenja da postoje rješenja da oni budu u prometu i da služe svojoj svrsi.
Dosad su u nekoliko navrata probijani rokovi za početak njihove vožnje. Iskazan je i interes Turskih državnih željeznica za najam svih devet garnitura, ali su pregovori obustavljeni i vjerovatno neće biti nastavljeni.
Za nabavku devet "talgo" garnitura potpisan je kreditni ugovor s vladom Španije vrijedan 66,7 miliona eura.
Željeznice Federacije BiH su ranije navele da nisu u mogućnosti same finansirati troškove uvođenja "talgo" garnitura u saobraćaj i da je to moguće samo uz podršku Vlade FBiH i Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.
Potrebne dozvole
- 'Talgo' garaniture se nalaze 'parkirane' u depou Rajlovac i TS Sušica. Za puštanje "talgo" garnitura u promet koje su prvenstveno namijenjene međunarodnom saobraćaju potrebno je dobiti dozvole od nadležnih organa susjednih zemalja za kretanje po njihovim prugama. Od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske dobivena su rješenja o upotrebi za šest garnitura za promet na željezničkim prugama Republike Hrvatske koje su privremenog karaktera i ističu u decembru. Za dobijanje dozvola za promet na prugama Srbije i Mađarske pripremljena je i upućena dokumentacija, ali su oni uslovili izdavanje dozvola tek po dobijanju dozvola za Hrvatsku - izjavio je Feni pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija Ismet Demirović.
Po njegovim riječima, za puštanje "talgo" garnitura u promet potrebno je plaćati održavanje po pređenom kilometru uz obavezu da vozovi u prvoj godini trebaju preći najmanje 375.608 km i da je cijena održavanja 2,6650 eura/km. Po tom modelu znači da bi troškovi održavanja u prvoj godini iznosili oko jedan milion eura.
Osim navedenih, kako je dodao Demirović, postoje i drugi troškovi koje će stvoriti "talgo" vozovi, kao što su troškovi osoblja, te je potrebno izvršiti sufinansiranje linija na kojim bi saobraćao "talgo" voz u skladu sa Zakonom o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja.
Materijalna dobit
Demirović je naveo da su, uzimajući u obzir amortizaciju koja se obračunava na vijek trajanja koji je procijenjen na 25 godina, pokrenute inicijative za iznajmljivanje garnitura stranim operatorima da bi se počeo ostvarivati prihod od tog mobilnog kapaciteta.
- Također u vezi s "talgom", Ministarstvo vanjskih poslova nas je obavijestilo o održavanju sastanaka ambasadora BiH u Budimpešti i Madridu s predstavnicima Talgo kompanije kojima je namjera da s "talgo" vozovima počne saobraćati na transportnom koridoru 5-C. Španska diplomatija se dodatno angažovala na organizovanje sastanka s predstavnicima Mađarskih željeznica koji predlažu da vozovi saobraćaju noću na relaciji Budimpešta - Sarajevo, a po danu na relaciji Budimpešta – Pečuh – kazao je Demirović.
Kako je dodao, održan je sastanak i predstavnika državnog transporta Mađarske s predstavnicima Hrvatskog ministarstva transporta na kome se razgovaralo o spomenutoj liniji koja prolazi kroz Osijek.
- Ministarstvo u saradnji sa svim relevantnim učesnicima koji mogu pridonijeti rješavanju problematike "talga" nastavlja daljnje aktivnosti radi ostvarivanja materijalne dobiti JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo po projektu "Talgo" – naveo je Demirović.
28.11.2015
(avaz.ba)
No comments:
Post a Comment