Wednesday, January 13, 2016

SRBIJA: Putovanje sa IC Raškom

Foto: Velimir Jagodić
Jedno moje malo iskustvo sa skorašnjeg putovanja na relaciji Beograd-Kraljevo poprilično zanemarenim a ponovo uvedenim ICS vozom 580/581 kojeg opslužuje stadler flirt.

Beograd glavna stanica 3. kolosek postavljen ICS za Kraljevo, kondukteri izuzetno ljubazni i predusretljivi, prosto neverovatno u našim vozovima. Medjutim putnika svega 20-ak. Na ekranu jasno piše da ide za Kraljevo ali je to izgleda još uvek neverovatno pa i neki drugi putnici sa velikim interesovanjem prilaze i sa čudjenjem se raspituju za ovu liniju.

Polazak strogo na vreme, brzine idu ovako, Beograd-Rakovica 30 km/h, Rakovica-Resnik uglavnom 50 km/h, Resnik-Lazarevac od 30 do 90 km/h, Lazarevac-Valjevo 100 km/h, medjutim klasična priča putni prelazi su neispravni i iz predostrožnosti voz staje na nekoliko njih izmedju Lazarevca i Valjeva što u velikoj meri kvari utisak.

Od Valjeva kreće ''vrtoglava'' brzina od 30 km/h do Lastre a od Lastre skroz do Požege sa 50 km/h i to je zaista mučenje iako skoro cela deonica Valjevo-Kosjerić prolazi kroz klisuru nema opravdanja što brzina nije barem 70 km/h. U Požegu smo stigli strogo na vreme i imali bavljenje nešto manje od 10 minuta. Od Požege do Kraljeva vožnja je uživanje.

To je ustvari najbolja deonica na ovoj liniji, celim putem do Kraljeva brzina je ravno 100 km/h osim par laganih vožnji kroz Ovčarsko-Kablarsku klisuru koje se ni ne osete.

U Čačak stižemo strogo na vreme. Od Čačka do Kraljeva nam je trebalo jedva 25 minuta jer je voz bukvalno kidao sve pred sobom ne spuštajući ispod ''stotke'' osim naravno kroz par stanica gde je na svega 10-ak sekundi spuštao na 50 km/h ali to se ni ne oseti.

Nakon 4 sata i 20 min vožnje stižemo u Kraljevo, čak 2-3 minuta pre vremena.
Sve u svemu bilo je to jedno lepo iskustvo mada uz dosta mana koje sam već naveo. Deonice oko Vreoca i kompletna deonica Valjevo-Požega moraju pod hitno da se rekonstruišu inače ''nema leba''. Dalje u vozu nema putnika.

U Kraljevu je izašlo svega desetak ljudi od toga nas 5-6 putnika iz Beograda. Na info tablama u vozu i dalje piše da voz ide za Prijepolje teretnu, ne najavljuju se stanice i po meni najveća od svih mana je naravno red vožnje jer u Kraljevu se ne ostvaruje nikakva veza za dalje, čak ni ona najvažnija a to je ona ka  Kosovu.

Povratak u Beograd sledećeg jutra.
Iz Kraljeva je krenulo 20 putnika verovali ili ne i svi su išli dalje od Požege.
Voz je išao strogo na vreme i ako me sat nije prevario u Beograd smo stigli i 2-3 minuta ranije. Sramota je što se niko ne seti da za neke vozove napravi reklame, spotove, novinska obaveštenja i slično jer izgleda da je potrebno malo da neke stvari počnu da funkcionišu kako treba.

13.01.2016.
(Zlatko Golubović)

1 comment:

  1. Zato tvoj i moj blog su tu da prenose vesti sa železnica jer preko interneta ljudi se najviše informišu.

    ReplyDelete

STATISTIKA