Na dnevnom redu prve sednice Saveta Srednjobanatskog upravnog okruga, održane juče u Zrenjaninu, našli su se predlozi i sugestije lokalnih samouprava za unapređenje. Opštinama Srednjeg Banata predlaže se da dotiraju železnicu.
Opštinama Srednjeg Banata predlaže se da dotiraju železnicu putničkog železničkog saobraćaja na relacijama na teritoriji grada Zrenjanina i opština Novi Bečej i Sečanj, kao i mogućnost formiranja depoa za održavanje vozova. Načelnik okruga Dušan Šijan ukazao je tom prilikom i na mogućnost da se privredni subjekti uključe u rad sa domaćom železnicom kroz javno – privatno partnerstvo.
- Nadam se da će vrlo brzo po banatskim prugama saobraćati dva nova ruska voza. Za srednji Banat to bi mnogo značilo, pre svega zbog povećanja broja putnika koji koriste železnicu. Ali, bitan je i prevoz robe, jer gde god je prisutna železnica, taj kraj se razvija. Nama je cilj da investitori dolaze u našu sredinu, a svaki od njih pita kakav nam je železnički saobraćaj – naglasio je Šijan i otkrio da je jedna od ideja i revitalizacija starog pogona „Šinvoza“, odnosno formiranje depoa za održavanje vozova koje „Železnice Srbije“ nabavljaju od Ruske Federacije.
Izvršna direktorka preduzeća „Srbija voz“ Vesna Brajović, koja je prisustvovala jučerašnjem sastanku u Srednjobanatskom upravnom orkugu, istakla je da je ovo akcionarsko društvo, u stopostotnom državnom vlasništvu, spremno da ponudi novi red vožnje koji bi odgovarao građanima ovog regiona, ali i nove ruske dizel motorne garniture koje bi bile korišćene na banatskim prugama.
- Ove godine trebalo bi sve garniture da nam budu dopremljene iz Rusije. Dve su već došle, dve očekujemo i tako će biti isporučivane svakog meseca, dok ne stigne svih 27, koliko ih je ugovoreno. Pruga nam je, nažalost, takva kakva jeste, međutim i sa njom možemo da popravimo prevozna sredstva koja dosad, pre svega, nisu bila pouzdana – napomenula je Brajović.
Po njenim rečima, potrebno je da „Srbija voz“ i ovdašnje lokalne samouprave potpišu ugovore o saradnji, kako bi se preduzeće obavezalo za određeni kvalitet usluge, a da, zauzvrat, opštine izdvoje iz buyeta određeni deo sredstva za subvencionisanje prevoza.- Mi smo akcionarsko društvo, stoprocentno u državnom vlasništvu, i imamo cene koje su kontrolisane od strane države, što znači da u tom pogledu nismo komercijalno preduzeće. Takvi ugovori bi nam omogućili da napravimo balans između troškova i prihoda da bismo mogli da funkcionišemo - objasnila je Brajović i dodala da bi prednosti prevoza u železničkom saobraćaju bili niža cena karata, savremene garniture vozova i tačnost polazaka.
Ona je naglasila da bi novi red vožnje, prilagođen potrebama stanovnika srednjeg Banata, mogao da se počne primenjivati već za mesec – mesec i po dana, ako pregovori dobro prođu.
13.01.2016.
(dnevnik.rs)
No comments:
Post a Comment