Od leta 2015. ponovo ima direktna linija od Soluna do Beograda i Sofije.
Grčka železnica TrainOSE je ukinuo putničke vozove i sve uvrstio na rang IC vozova između dva najveća grada Soluna i Atine.
Tako da danas osim noćnog voza, ostali dnevni su svi IC ranga. Samim tim je i povećao prihod, prvenstveno to je i bila namera menadžmenta kompanije.
Danas između dva grada ima 6 linija, od toga pet IC vozova i noćni voz. Vozovi su čisti, uredni, u sastavu ima 4-5 putničkog vagona i vagon restoran. Svaki voz ima jedan vagon prve klase. kapacitet vozova je 54 mesta prvog razreda, i 320-400 mesta drugog rezreda.
U sastavu noćnog voza ima 8 putničkog vagona, od toga jedan prve klase, ostale su drugog razreda. Kapacitet voza je 30 mesta prvog razreda i 532 mesta drugog razreda.
Cene karata je, može reći da su skupi. Ima mogućnost kupovine karte online, i to je povoljnije. Karta od Soluna do Atine drugog razreda jednom pravcu je 45,4 EUR (online 34,7 EUR) u IC vozovima, dok karta u noćnom vozu iznosi 21.1 EUR (online 19,2 EUR). U prvom rezredu karta je 55,4 EUR (online 42,4 EUR) u dnevnim IC vozovima, dok u noćnom vozu 35,1 EUR(online 26,9).
Posmatrajući cene putnik može zaključiti, da znatno povoljna karta u noćnom vozu, i da vredi kupiti kartu online, tako umesto karte u dnevnom vozu 45 EUR, u noćnom vozu karta kupljena online košta svega 19,2 EUR, što nije mala razlika. U svakom slučaju jeftinije putovati kartom BALKAN FLEXIPASS.
Postoje više akcije, karta za 9, 19, 29, 39 EURA.
Vreme putovanja u dnevnim IC vozovima je oko 5,5 sati, dok u noćnim 6 sati.
29.11.2015
(Keszég Kornél)
IC 51
|
IC 53
|
IC 55
|
IC 59
|
IC 61
|
PT 601
|
|
Thessaloniki
|
05:13
|
07:04
|
10:04
|
15:04
|
18:04
|
23:00
|
Athens
|
10:23
|
12:24
|
15:24
|
20:24
|
23:24
|
05:01
|
IC 50
|
IC 52
|
IC 56
|
IC 58
|
IC 60
|
PT 600
|
|
Athens
|
07:18
|
10:18
|
14:18
|
16:16
|
18:18
|
23:55
|
Thessaloniki
|
12:41
|
15:41
|
19:46
|
21:39
|
23:41
|
06:55
|
Lično sam se uverio u brzine IC vozova letos 2015. Kada su srpski turisti u Leptokariji (gde IC voz ne staje) dovodili decu da vide brze vozove. Deca su vrištala od straha, kada nešto protutnji sa 150km/h. i to traje 3-4 sekunde i za nas koji putujemo srpskim prugama je ostao osećaj kao da je prošo "svemirski brod"...
ReplyDelete