Na Samitu šefova vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope, potpisan sporazum o modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd – Budimpešta: Vozovi do 200 kilometara na sat, a vreme putovanja između dva grada manje od tri sata
Izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta počeće do kraja ove godine i biće završena za dve godine, najavljeno je na Samitu šefova vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope u kineskom gradu Sudžou, na kome je učestvovao i predsednik Vlade Republike Srbije Aleksandar Vučić.
Srpski premijer je na ovom samitu rekao da je Srbija postala vodeća zemlja u ovom delu Evrope u realizaciji infrastrukturnih projekata sa Kinom i dodao da ćeprojekat pruge Beograd–Budimpešta doprineti ostvarivanju transportnog umrežavanja, kao i protoku ljudi i robe, čime će se podstaći kreiranje logističkih trasa i distributivnih centara, a dugoročno i pristup novim tržištima.
Prema rečima premijera Vučića pruga između Beograda i Budimpešte biće finansirana iz kineskog kredita, a o vrednosti te investicije, u čijoj realizaciji učestvuju Srbija , Kina i Mađarska tek treba da se pregovara. Okvirnim sporazumom, koji je potpisan između Srbije i Kine, planirano je da učešće robe i usluga iz Srbije bude 46 odsto. On je istakao da su jasni i uslovi kredita kineske Eksim banke za finansiranje ove pruge, sa godišnjom kamatom do dva odsto. Kada je reč o planskoj dokumentaciji za izgradnju pruge Beograd-Budimpešta, Srbija je za oko 10 meseci u prednosti u odnosu na Mađarsku, pa će ranije krenuti u taj posao.
Tokom održavanja samita, ministar rudarstva i energetike u Vladi Republike Srbije Aleksandar Antić potpisao je Okvirni sporazum o modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd–Budimpešta.
- Realizacijom Ugovora o modernizaciji pruge Beograd - Budimpešta koji je potpisan sa samitu u Kini, skratiće vreme putovanja između ova dva grada sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji ići brzinom od oko 200 kilometara na sat, rekao je generalni direktor “Infrastrukture železnica Srbije” Goran Maksić.
Maksić je precizirao da je ukupna dužina pruge oko 340 kilometara, s tim što je na teritoriji Srbije 184, a na teritoriji Mađarske 166 kilometara.– Postojeća pruga na srpskoj teritoriji ima jedan kolosek i u lošem je stanju, pa je sada potrebno osam sati da bi se vozom stiglo od Beograda do Budimpešte. Nakon modernizacije, u okviru koje je planirana izgradnja dvokolosečne pruge, vreme putovanja će se skratiti na manje od tri sata. To će doprineti većoj konkurentnosti železnice, jer sada gubi trku na toj ruti u odnosu na drumski saobraćaj – istakao je Maksić
– Na Samitu u Kini potpisan je opšti ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko-srpske železničke veze na teritoriji Srbije između Vlade Srbije kao finansijera, Infrastruktura železnice Srbije AD kao investitora i kineskog konzorcijuma kao izvođača radova. Vrednost ugovora biće poznat nakon potpisivanja komercijalnog ugovora, čije je zaključivanje predviđeno najkasnije do 30. novembra 2016. godine. Pre toga je potrebno da se usvoji idejni projekata za dve deonice i to od Beograda do Stare Pazove i od Novog Sada do Subotice, i da republička reviziona komisija usvoji taj idejni projekat – objašnjava Maksić.
Potencijalni kreditor ovog projekta je kineska “Eksim banka” od koje bi finansijer i investitor, u roku od 15 dana od dana zaključenja komercijalnog ugovora, trebalo da traže odobrenje kredita.– U ugovoru su definisane obaveze investitora i izvođača radova. Železnice treba da pripreme dokumentaciju, i da završe proces eksproprijacije zemljišta koje će se koristiti za projekat. Kinezi su zaduženi za izgradnju, nabavku i ugradnju materijala u železničku infrastrukturu. Obaveza izvođača je da obezbedi 54 odsto učešća usluga i roba kineskog porekla, dok učešće usluga i roba nekineskog porekla može da bude 46 odsto – precizirao je on.
26.11.2015
(zeleznicesrbije.com)
No comments:
Post a Comment