Novi red vožnje nastupa za dva meseca, a još uvek nema zvanične informacije o novim linijama, ili o ukidanjima neke linije. Ostaje samo nezvanične informacije, i predpostavke.
U svakom smislu, ako vozni red ostane kako jeste, za neke smerove će biti veliki dobit. Zahvaljujući nove STADLEROVE
kompozicije možda i krene neke nove linije, ali ne može se uporediti ni sa susednim balkanskim zemljama, kao Bugarska i Rumunija.
Više puta smo čuli i čitali po redu vožnje drugih država, znamo da će se uvrstiti dnevni međunarodni brzi voz za Sofiju.
Međuvremenu je krenuo IC Zlatibor i IC Morava sa novim Stadlerima. Ostao samo IC Raška za Kraljevo, videćem kad se objavi novi red vožnje, da li će saobraćati.
Druga informacija isto iz oblasti međunarodne saradnje, da posle dve ipo decenije krene malogranični putnički saobraćaj preko mosta kod Bogojeva, Bogojevo - Erdut - Bogojevo, sa vezom za Osijek i Zagreb.
U međunarodnI saobraćaj bi trebalo povratak voza za Bukurešt, to zavisi od remonta pruge Beograd - Pančevo. Najavi stoji i kola za spavanje između Sofije i Moskve, preko Budimpešta i Minska.
U unutrašnjem saobraćaju može se očekivati povećanje broja polazaka između Beograda i Vršca. Ovde pruga odlična, 100 km/h, i vozovi prepuni putnika, opravdana je proširenje.
Čuli ukidanje putničkog saobraćaja na Timičkom regionu. Taj vest šokirala građane pomenutog regiona, i vlast tih opština zalagao za opstanak putničkog saobraćaja.
Kapacitete putničkog saobraćaja SRBIJA VOZA je: preko 700 putničkih vagona, od kojih se koristi oko 100, i od toga u saobraćaj svega 30 putničkih vagona. Sa ulaskom u saobraćaj STADLERA na barskoj pruzi ostali putnička kola samo u sastavu brzih za Bar. Na Subotičkom samo dnevni brzi za Budimpeštu - "IVO ANDRIĆ", i noćni brzi za Budimpeštu"BEOGRAD". Za pravac Šid isto samo brzi ALPINE PIRLS i noćni za Ljubljanu.
Na releciji ka Grčkoj bilo bi realno produžiti trasu dnevnog voza do Soluna, a moglo bi se i do Athine, kao što je to i nekad saobraćalo.
Stalno koriste u političku svrhu liniju Beograd - Sarajevo, ali realno trenutno nema mogućnosti uvesti ovu liniju.
U toku godine smo čuli informaciju da mađarski MAV Start vodi razgovore sa italijanima o vraćanju noćnog voza EN Venezia, na relaciji Budimpešta - Zagreb - Ljubljana - Venezia. Nekada popodnevni voz Nikola Tesla za Zagreb imao u sastavu kušet kola za Veneciju, koji se kačio na pomenuti voz.
Pre par dana je objavljen nezvanični red vožnje za sledeću godinu za Mađarsku, gde nema EN Venezia, tako da najverovatnije nije postignut dogovor.
Naše polemike još uvek postoji, kako će se iskoristiti novi kapaciteti 21 novoh elektromotornih vozova. Ovakvim uvođenjem, oni samo preuzimaju kapacitet 412 kompozicije, ne donesu mrežu IC voza, koje je obećano. Samo se preuzima dosadašnje kapacitete 412 i pre par godina ukinute par IC linija. A sa IC Palić, IC Zlatibor, IC Srem, IC Morava, IC Avala i ako krene IC Raška, jako je daleko najavljena mreža IC vozova.
Činjenica da ako bi infrastruktura bila bolja, sa trenutnim kapacitetom mogli bi odvostručiti broj polazaka. Do tad samo ostaje izlog, da "kao sve ide dobrim tokom", a u stvari ide nizbrdo.
14.11.2015
(Keszég Kornél)
Važno da smo dobili pohvale MMF, kao i krajem 1960-tih i 1970-tih, kada smo milione ljudi ostavili bez hleba ukidanjem lokalnih pruga.
ReplyDelete