BEOGRAD - Skupština Srbije usvojila je danas izmene zakona o železnici i o bezbednosti i interoperabilnosti železnice, koje za cilj imaju poboljšanje efikasnosti železničkog sistema, njegovo integrisanje u tržište transportnih usluga, integraciju srpskih železnica u sistem EU, ali i poboljšanje bezbednosti u tom sektoru.
Poslanici su raspravu o tim aktima završili još polovinom oktobra.
Izmenama Zakona o železnici uvedeni su podsticaji za železničke prevoznike i upravljače infratrukture za smanjenje poremećaja i poboljšanje efikasnosti mreže.
Predviđena je liberalizacija železničkog saobraćaja, budući da će operaterima biti dostupna svaka deonica na kojoj se odvija saobraćaj.
Vlada Srbije je u obrazloženju tog akta navela da je zaostajanje u usklađivanju propisa Srbije koji se odnose na železnički saobraćaj u odnosu na propise EU i zaostajanje u restrukturiranju navedenih železničkih preduzeća, odnosno celokupnog sistema železničkog saobraćaja na teritoriji Republike Srbije, već dovelo do njihove nekompatibilnosti ili neusklađenosti i sa železnicama zemalja u okruženju i sa železnicama zemalja EU.
To je dovelo i do disproporcije u investiranju u železnicu u poređenju sa drumskom infrastrukturom, a razlog tome je što nijedan investitor ne želi da ulaže u nerestrukturisanu, zastarelo organizovanu i neefikasnu železnicu.
"Neke posledice se već sada osećaju, a to je zaobilaženje Koridora 10, kao prirodno najpogodnijeg i najkraćeg puta iz zapadne Evrope za Tursku i Bliski istok i skretanje tokova roba na alternativne pravce kroz Rumuniju i Bugarsku", navodi Vlada Srbije.
Navela je i da je neophodno da članice EU železničkim prevoznicima omoguće status samostalnih operatora koji će poslovati na komercijalan način - u skladu sa zahtevima tržišta.
Izmene Zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železnice za osnovni cilj imaju obezbeđivanje razvoja i unapređivanja bezbednosti na železnicama i poboljšanje pristupa tržištu železničkih transportnih usluga putem izmena pojedinih nadležnosti Direkcije za železnice.
Aktom se usagalašavaju radna vremena voznog osoblja koje redovno učestvuje u interoperabilnom prekograničnom saobraćaju sa radnim vremenima u zemljama EU.
Uvedene su i pooštrene kaznene odredbe za fizička lica koja krađama ugrožavaju bezbednost železnice.
Poslanici su ratifikovali sporazume Srbije i Slovačke o međunarodnom kombinovanom transportu, Srbije i Mađarske o drumskom prevozu putnika i stvari i Srbije i Tunisa o drumskom prevozu putnika i stvari.
03.11.2015
(rtv.rs)
No comments:
Post a Comment