Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministaka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović predsedavala je 15. oktobra sednici Radne grupe za upravljanje procesom reformi „Železnica Srbije“, na kojoj je usvojen izveštaj konsultanta kao okvir za dalje reforme. Na sednici je, takođe, ocenjeno da je plan tih reformi od 2016. do 2020. godine fokusiran na institucionalnom poboljšanju i korporativizaciji železnica, koja će obuhvatiti restrukturiranje osnovnih sredstava, broja zaposlenih i dugova. Mihajlović je tom prilikom poručila da je ovo okvir po kojem će se dalje reformisati železnice.
Važno je da preduzeća počnu da racionalno funkcionišu, rekla je ona, uz ocenu da je proces reformi težak, ali da se može sprovesti uz udružene napore.Mihajlović je ujedno uputila apel direktorima “Srbija Voza”, “Infrastrukture” i preduzeća “Srbija Kargo” da zajedno sa sindikatima rade na poboljšanjima, jer reforme ne mogu uspeti bez podrške i saglasnosti zaposlenih u železnici. Prema njenim rečima, osnovni cilj jeste da se iz godine u godinu smanjuju državne subvencije ovom sektoru i racionalizuju troškovi i dugovanja, kao i da se detaljno napravi plan investicija. Svi planirani projekti moraju dobro da se argumentuju, poručila je ona.
Sastanku su prisustvovali direktori preduzeća u “Železnici Srbije”, predstavnici sindikata, Ministarstva finansija, Ministarstva privrede, Ministarstva rada, zapošljavanja, boračkih i socijalnih pitanja, MMFa, Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj(EBRD) i Evropske investicione banke (EIB). Šef Kancelarije Svetske banke u Srbiji Toni Verhejen rekao je da je proces reformi složen i da je važno precizno postaviti ciljeve, ali da je bitna i transparentnost u vezi sa svim detaljima o tome šta to Vlada subvencioniše.
Direktori tri preduzeća i sindikata podržali su napore usmerene na to da se ove reforme sprovedu, uz napomenu da se racionalizacija broja zaposlenih može sprovesti pažljivo do 2020. godine.
10.11.2015
(PRUGA - LIST SRPSKE ŽELEZNICE)
No comments:
Post a Comment