Wednesday, November 11, 2015

Rekonstrukcija i modernizacija pruge Doboj – Tuzla – Brčko

Inžinjeri konzorcijuma za izradu projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge Doboj – Tuzla – Brčko počeli su da obilaze postojeću trasu kako bi snimili stanje i nakon toga krenuli u projektovanje pruge koja će biti spremna za brzine od 120 kilometara na sat.

Dvadesetak inžinjera iz svih oblasti željezničkog saobraćaja pregledaju putne prelaze, usputne stanice, kontrolišu tunele, mostove, nadvožnjake i ostale infrastrukturne objekte.

- Naš zadatak je da uradimo generalni projekat rekonstrukcije i modernizacije pruge Doboj – Tuzla – Brčko. Izabraćemo optimalno varijantno rješenje koje ćemo kasnije da razrađujemo na višem nivou cjelokupne tehničke dokumentacije. Za sve to ćemo da damo predmjer i predračun kao i studiju opravdanosti – objašnjava Ljiljana Milić Marković, vođa projektantskog tima.

Rok za izradu projektne dokumentacije je godinu dana a poslove konzorcijuma predvodi „CeS Cowi“ iz Beograda. Izuzev njih, u posao su uključeni i akcionarsko društvo „Projekt“ iz Banjaluke i preduzeće „Sudop“ iz Brna (Češka Republika).

- „CeS Cowi“, kao lider projekta, radiće na poslovima menadžmenta, saobraćajne studije i na poslovima kod projektovanja objekata – objašnjava Ljiljana Milić Marković.

Inžinjeri iz „Projekta“ Banjaluka dobili su zadatak da projektuju trasu, hidrotehničke radove kao i analizu zaštite životne sredine. Češki inžinjeri iz „Sudopa“ imaju obavezu da projektuju sve elektrotehničke, odnosno strujne radove u ovom zahtjevnom projektu.

- Želimo da sagledamo teren, sve što možemo da sagledamo iz kolosijeka, da pogledamo objekte, jer nam je cilj da ispitamo sve mogućnosti varijantnog rješenja, odnosno trasu koja bi bila projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat. Moramo da se upoznamo sa radijusima krivina za koje je potrebno minimalno 700 metara, što na postojećoj pruzi nije slučaj. Ovdje imamo radijuse krivina koji su i do 250 metara. Pokušavamo da sagledamo postojeću prugu kao i prostor oko pruge, da jednostavno vidimo na koji najbolji način bi mogli da krenemo, prvo sa izradom izvedbenog projekta, a poslije, ukoliko neko od projektanata bude imao potrebu, da pogleda nešto posebno, bilo da se radi o trasi, elektroinstalacijama ili objektima – zaključuje vođa projektantskog tima Ljiljana Milić Marković.

Rad na projektu zvanično je počeo 7. septembra ove godine i trebalo bi da bude završen 7. septembra 2016. godine.

07.10.2015
(zrs-rs.com)



No comments:

Post a Comment

STATISTIKA