Monday, November 23, 2015

VOZOLJUBITELJI BALKANA (1.): DUŠKO DJURIĆ

Duško Djurić
Duško Đurić vozoljubitelj iz BiH, koji je već proputovao Evrpu, nedavno je posetio i Istanbul, Tursku, naravno i Azijski deo. On je jedan od najpoznatijih vozoljubitelja Balkanske regije. Ubuduće ćete moći čitati o našim drugarima, vozoljubiteljima, kako su izabrali ovaj hobby, i kako gledaju železnicu našeg, Balkanskog regiona.

- Odakle ti Duško ljubav prema železnici? jesi iz železničarske porodice?

Ljubav prema železnici, uh, pa ona traje koliko i moj svest o svetu oko mene,
znači ima joj već preko 30 godina smile hangulatjel Ne, niko u mojoj porodici nije železničar.

- Ko ti je priljatelj na društvenim mrežama poznaje Tebe, po lepim slikama
sa Evropske železnice. Gde si sve putovao?


Ako zemlje bivše Juge računamo u inostranstvo u nekih 20-ak zemalja.
Najviše volim zemlje našeg regiona i bližeg okruženja jer uprkos svim problemima ovo je najlepši deo Evrope smile hangulatjel

- Malo pre spominjao da si bio u Turskoj. Kakvi su ti utisci o njihovoj brzoj pruzi?

Turska je generalno odlična. Železnica u Turskoj baš obećava jer su Turci krenuli u velike i ambiciozne železničke projekte. Za vozoljubitelje ona je pravo uživanje jer nudi puno toga, od pruga visokih brzina do klasičnih pruga sa dizel vučom koje prolaze kroz različite i živopisne krajolike što prosečni vozoljubitelj posebno ceni. Što je najvažnije cene voznih karata u Turskoj su pristupačne, čak i za vozoljubitelje sa Balkana a Turska nije daleko.

- Običan čovek pomisli, proputovao si pola Evrope. Koliko to koštalo, košta?

Realno košta mnogo, troškovi su uglavnom najkomplikovaniji deo putovanja.
Dobro je što postoje razni popusti pa ko to prati, ko je zainteresovan može da prođe dosta jeftino.

- Savet budućim putnicima?

Ljubitelji železnice su uglavnom jako dobro informisani o svemu, tu su forumi
gde se može naći mnoštvo informacija tako da nemam neki poseban savet.

- Kako vidiš železnicu na Balkanu za 5-10 godina?

Baš teško pitanje. Ja sebe smatram real pesimistom, to ti već znaš. Živimo u siromašnim zemljama koje se zadužuju da bi prehranile stanovništvo tako da u takvim okolnostima ne vidim uslove za razvoj saobraćaja, posebno železničkog koji je sistematski zapostavljan poslednjih decenija. Uprkos najavama da će to da se promeni ja u to sumnjam. Skoro sve naše zemlje već godinama imaju pad u prevozu putnika, taj pad u mojoj zemlji je najizraženiji i iznosi i do 20 % na godišnjem nivou. Ako se ovaj trend nastavi plašim se da bi moglo doći do ukidanja putničkog saobraćaja u BiH. Godine neulaganja i neodržavanja došle se po svoje. Mislim da se ovde u potpunosti odustalo od putničkog železničkoj saobraćaja.

- Da li razmišljaš da napišes svoje doživljaje sa putovanja? sa savetima za buduće putnike? možda neki blog?

Ne, za sada sigurno ne. Nakanio sam se da pišem putopis sa mog poslednjeg putovanja (Turska i još četiri zemlje) na forumu sajta zeljeznice.net. i ako uspem da ga završim za kratko vreme kako sam to već isplanirao biće to uspeh. smile hangulatjel
Volite železnicu i uživajte maksimalno u tome smile hangulatjel

Duško je za uzor za sadašnje i buduće vozoljubitelje. Nadamo se da će pored prelepih slika podeliće snama i doživljaje sa putovanja, i čitaćemo njegove dogodovštine. 

23.11.2015.
Keszég Kornél


No comments:

Post a Comment

STATISTIKA