Dragoljub Rajić iz Mreže za poslovnu podršku je u izjavi za Tanjug ukazao da će taj klaster objediniti preduzeća koja nude različite usluge železnicama.
U taj klaster, naveo je, trebalo bi da uđu kompanije iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, BiH, Makedonije i Crne Gore.
Rajić je ukazao da je reč o privatnim kompanijama koje su povezane sa državnim železničkim kompanijama sa ciljem da se železnički sistem osavremeni i da se uvedu inovacije i poboljša informacioni sistem na železnici.
Srpske železnice, naveo je, godišnje gube oko 330 miliona evra na protoku robe koja zaobilazi Srbiju jer nisu integrisane u evropski sistem železnica.
Ukazuje da je veoma važno da se Srbija poveže sa železnicama u regionu i da se sve kompanije koje rade za železnice povežu, da bi lakše dostigli standarde EU i ušli u zajednički železnički sistem.
Prema njegovim rečima, to bi donelo veće prihode železničkim kompanijama, a smanjili bi se gubici železnica jer su mnoge železnice profitabilne u svetu, što u Srbiji nije slučaj.
Klaster će biti formiran po modelu Nemačke i Austrije, a po osnivanju će organizovati niz konferencija i skupova za formiranje podsektora u kome će stručni ljudi moći da sarađuju i unaprede ceo sistem železnica, naveo je Rajić.
Ističe da 1.300 kompanija direktno rade za želenicu u regionu i još 60 različitih instituta.
05.11.2015
(rts.rs)
No comments:
Post a Comment